Wel internet, geen lokaal netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mves87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
3
Beste mensen,

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe PC staan, en wil deze ook graag weer aansluiten op het thuisnetwerk zodat ik bij de gedeelde documenten en zo van de andere gebruikers kan. Nu wil dat echter niet zo lukken...

Ik heb wel toegang tot internet, als volgt: Computer >> Repeater >> Experia Box >> Internet.
Ik kan ook pingen naar zowel adres als naam van andere computers. Ik kan níet de werkgroep waar mijn computer deel van uitmaakt onder tabblad "Computernaam" wijzigen, dit moet ik via de wizard "Netwerk instellen" doen. Is mogelijk, werkgroepen van alle computers staan nu gelijk, maar nog steeds geen reactie. Als ik op "Alle computers in werkgroep weergeven" klik, hoor ik een geluidje wat hoort bij een foutmelding maar er komt geen pop-up met tekst of uitleg. Het kan gewoon niet, zo vat ik het dan maar op.

Ergens zit er een setting verkeerd of zo, of is dit een softwaregerelateerd probleem? Of hardware, hoewel dat me erg sterk lijkt...

In ieder geval alvast ontzettend bedankt voor de hulp!

Maikel
 
Ik neem aan dat je met XP werkt.
Zet in alle computers het gast account eens aan.
Kijk of het nu wel werkt.
 
Bedankt voor je reactie. Ze draaien inderdaad allemaal op XP, hoewel er op één computer ook Vista is geïnstalleerd. Eigenlijk zonder reden, dat systeem draait alleen maar onder XP.

Ik zie niet in wat het installeren van een gastaccount voor invloed kan hebben op de toegankelijkheid van gedeelde mappen, die zijn toch sowieso toegankelijk? Het primaire doel is niet Remote Access, dat komt later wel. Allereerst wil ik toegang zien te verkrijgen tot de mappen.

Edit: vanaf de andere kant zijn mijn shared-mappen wel te zien. Er bestaat dus wel een verbinding, data-overdracht werkt prima maar de toegang is eenzijdig...
 
Laatst bewerkt:
Oké,
Dan wens ik je veel suc6 met het oplossen van je probleem.
Mijn kennis houd hier op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan