wel internet geen netwerk?????

• Onderwerp starter Onderwerp starter adje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Nadat dat ik mijn alcatel speed touch heb getweak naar een router,kan ik op alle 3 pc's die ik heb internetten geen probleem.
alleen het netwerk tussen de drie pc's zie ik niet meer,bestanden,printer enz
hoe kan het dat ik wel kan internetten op de pc's maar bestanden delen en printen niet meer.
de werkgroep is op alle drie de pc's gelijk en de optie printen en bestanden staan aan,de router(alcatel speed touch home) geeft zelf de ip adressen uit DHCP
P.S op 1 pc draait win xp pro en op de andere 2 pc's draait win 98se.

bvd adje

Weet je zeker dat werkgroepen EXACT gelijk zijn, geen verschil in hoofdletters enzo?

ja de werkgroep namen zijn gelijk,en het pingen van de xp machine naar de win 98se machine gaat wel.het pingen naar mijn router gaat van alle drie de pc's ook,maar het pingen van de win 98se pc naar de de win xp machine gaat niet !!!

Geplaatst door Robbert1978
Weet je zeker dat werkgroepen EXACT gelijk zijn, geen verschil in hoofdletters enzo?

Dat heeft totaal geen invloed of een netwerk gaat werken of niet. Je werkgroep hoeft niet gelijk zijn.

nog even een aanvulling: het pingen onderling tussen de win 98se pc's gaan wel!!!!!
alleen het pingen van de win 98se pc naar de win xp pc gaat niet vandaar dat ik het netwerk tussen de win 98 pc en de win xp machine dus niet zie!!!!!!
volgens mij zit er dus ergens iets niet goed in de win xp machine maar wat???

Heb je nou gekeken of de firewall van XP ingeschakeld is?

Geplaatst door m@rio

Dat heeft totaal geen invloed of een netwerk gaat werken of niet. Je werkgroep hoeft niet gelijk zijn.

Je hebt in zoverre gelijk, dat als je de ene PC als werkgroep VARKEN hebt en de andere pc als werkgroep OLIFANT dat dat wel met elkaar kan communiceren, mits je de goede namen gebruikt. Wat ik bedoel te zeggen met mijn vorige verhaal is of hij hem wel goed heeft overgenomen, niet dat het werkgroep bv OLIFANT is maar hij in de andere pc zoekt naar OLIEFANT, want dan vind hij niks

fout gevonden,bleek in mijn norton firewall te zitten,ik moest bij mijn trusted zone de ip adressen van mijn andere pc's nog toegang verlenen!!

BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN!!!!!!!!1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan