Wel internet, geen thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Bog

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Ik heb een KPN Experia modem/router met draadloze toegang in de meterkast op de begane grond.
Hierop is mijn normale PC met een LAN-UTP kabel aangesloten.
Daarnaast heb ik een Laptop met een Wireless modem.
Het bereik is echter niet genoeg door mijn hele huis. Nu had ik nog een Sweex draadloze 54 Mb/s router liggen en die heb ik via een UTP kabel op de Experia aangesloten.
De Sweex staat op zolder en nu heb ik ook op zolder via de Sweex internet toegang met mijn laptop, in de woonkamer heb ik via de Experia toegang tot internet, tot zover perfect.

Schematisch:

PC----kabel----Experia----kabel---Sweex . ..draadloos. . . Laptop

Maar... ik kan geen thuisnetwerk met een draadloze verbinding via de Sweex krijgen, wel als mijn Laptop draadloos verbinding heeft met de Experia box. Internet heb ik, zoals gezegd, wel via beide verbindingen.

Ik heb van de Sweex de DHCP al op "disabled" gezet. Blijkbaar is dit niet voldoende.
Hoe moet ik e.e.a. verder instellen? Iets met vaste IP adressen? Ik weet niet goed hoe dat dan moet.

Graag de instellingen wel en beetje gedetailleerd voordoen, ik ben niet zo'n computer kenner.

Alvast bedankt, Bert

Laatst bewerkt:
Heb je wel mappen gedeeld tussen de PC en de Laptop?
Probeer eens de firewalls op beide apparaten uit te zetten.

Wel internet geen netwerk

Mijn firewall en bestanden delen is het probleem niet, ik heb nl. wel een thuisnetwerk via de draadloze verbinding tussen de Laptop en de Experia box. Alleen als ik de verbinding afmeld bij de Experia box en mij aanmeld bij de Sweex router, ben ik het contact met mijn thuisnetwerk kwijt, terwijl ik wel gewoon via beide routers kan internetten.

Bert

Mmmmm.
Dus heeft dat afmelden een negatieve invloed om het duur te zeggen.
Lijkt mij dat er dan iets met de IP adressen gebeurd.

je moet de 2e router dhcp uitschakelen en niet connecten via de wan ingang in de 2e router maar gewoon in een lan1 poort doen... dan moet het werken...

misschien nog even op je laptop naar start->uitvoeren tik in cmd en dan ipconfig /relaease dan zie je dat alles terug wordt gezet naar 000.000.0.0 en daarna ipconfig /renew

dan zou het toch moeten gaan werken....

Ik ga het vanavond proberen, dat met IPconfig.

Voor alle duidelijkheid, via de Experia box heb verbinding met buiten, met internet ADSL dus (en ook de telefoon, ik heb bellen en surfen als combi van HetNet)
Volgens mij heb ik de Sweex wel via een van de 4 LAN poorten aangesloten, maar dat moet ik vanavond even controleren.

Jepser, ik had inderdaad mijn draadloze Sweex router nog via de WAN en niet via de LAN aangesloten. Aan de router hing nl. vroeger mijn ADSL modem. En dan zit de firewall van de router er nog tussen.
Probleem opgelost, thx. :-))

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan