Wel internet, maar geen updates (bijvoorbeeld mcafee)

Status
Niet open voor verdere reacties.

schaapje9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hee
ik heb pas geleden een laptop gekocht en hierbij ook draadloos internet met een linksys wrt54g2. deze heb ik aangesloten en geinstalleerd op onze gewone vaste pc en internet doet het ook gewoon op mijn laptop alleen als ik microsoft office wil registreren of mcafee zichzelf wil updaten komt er te staan dat er geen verbinding is met internet. Op onze vaste pc doet mcafee het overigens wel gewoon goed. Ik kan dus wel gewoon websites bezoeken maar mcafee kan niet geupdate worden op mijn laptop. iemand een id wat ik kan doen?

Kijk de instellingen van je firewall na (als dit niet de standaard Windows Firewall is), vooral op 'programma's die worden toegestaan of geweigerd naar het Internet te gaan'.
Firewallprogramma kan bijv. ingebouwd zitten in McAfee, AVG (volledige versie), Norton producten, Comodo Firewall etc.

Tijs.

Nee ik heb naast windows firewall geen firewall en bij windows staat mcafee bij programma's die doorgelaten mogen worden, ik denk zelf dat het toch aan de router ligt aangezien ik dit te zien krijg bij mcafee(plaatje). Toen ik de router kocht zei de man achter de balie ook dat ik ergens een nr. van de provider in zou moeten voeren, maar internet deed het al gewoon dus heb ik dit niet meer hoeven doen. Zou het daaraan kunnen liggen?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 52
Geen idee welke router het is, maar als je andere computer/laptop in hetzelfde netwerk over dezelfde router wél alles kan doen, dan lijkt het me sterk dat het aan de router ligt.

Ik zie in je bijlage-plaatje staan (midden onderin): U bent nog niet gevraagd om deel uit te maken van dit beheerde netwerk. Dat geeft mij het idee dat McAfee zelf de zaak blokkeert nu, maar kijk op de andere computer met McAfee (waar alles wel werkt) hoe met McAfee plaatje dáár eruit ziet.

Tijs.

Hee,
op onze thuiscomputer staat: u kunt andere computers beheren in dit beheerde netwerk.

Dan een kwestie van de handleiding of de Help-informatie lezen wat hier precies mee bedoeld is en of het een relatie heeft dat de andere pc nu niet kan updaten.

Natuurlijk kun je ook een mail sturen naar de support-afdeling van McAfee als je er met de handleiding of Help-informatie er niet uitkomt.

Meer hulp dan heb ik niet voor je. Enige wat ik nog kan toevoegen is dat mijn idee nog steeds is dat (foutief ingestelde etc.) gebruikerssoftware zoals dat McAfee verantwoordelijk zijn voor je update-problemen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan