Wel internet, maar kan geen websites bezoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanDyk101

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Hallo,

Sinds enkele dagen is op mijn zus d'r laptop een raar probleem.
Ze heeft wel internet, maar kan op geen enkel manier een website bezoeken.
Ze krijgt de bekende error dat je of geen internet verbinding hebt, of er zijn instellingen incorrect.
Daarbij is ook nog de keuze om de verbinding te controleren. Deze geeft aan dat er geen problemen zijn met de verbinding.

Tevens heb ik alle instellingen gecontroleert, en niks ziet er raar of veranderd uit.
Dingen zoals anti-virus updates en e-mail binnenhalen gaat zonder problemen.

Wat kan het probleem zijn dat IE7 het niet doet?

Haar OS is Vista Premium.

Paul.

Ik neem aan dat je wifi hebt.
Wat wel eens wil hebben is de router/modem eventjes opnieuw moet opstarten,en heb je wl bij de TCP/IP instellingen van je netwerkkkaart de instellingen op "automatisch netwerkadres verkrijgen "gezet.
En kun je wel met andere progamas het internet op(firefox etc) ?

Mijn vader heeft hetzelfde probleem. Internet werkt goed, maar hij kan geen internet sites laden. Hij heeft een vaste verbinding. Ik zal eens proberen of Firefox het doet bij hem, maar dan nog is er iets niet goed lijkt mij!!

Update: Via Firefox kan ik wel op websites komen!

Laatst bewerkt:
in IE onder tabje Extra->Internet-opties->verbindingen moet staan 'geen verbinding kiezen En onder LAN-instellingen moet automatisch detecteren zijn aangevinkt en de rest uit.

in IE onder tabje Extra->Internet-opties->verbindingen moet staan 'geen verbinding kiezen En onder LAN-instellingen moet automatisch detecteren zijn aangevinkt en de rest uit.

Hoi Gerard,

Voor zover ik mij kan herinneren stond het zoals jij zojuist schreef.

Misschien iets extra's, ik had aan mijn zus gevraagd sinds wanneer die problemen er zijn.
Zij zei sinds afgelopen donderdag (12-6-08). En toen ik keek stond er een update voor IE7 in de lijst. Heb alle updates vanaf 11-6-08 verwijderd, maar probleem blijft bestaan.

Wat nu?

Paul.

Heb je al systeemherstel geprobeerd?
Andere oplossingen kunnen zijn de invoegtoepassingen in IE uitschakelen,of Ie onieuw downloaden en instaleren

Heb je al systeemherstel geprobeerd?
Andere oplossingen kunnen zijn de invoegtoepassingen in IE uitschakelen,of Ie onieuw downloaden en instaleren

Ik heb alleen het laatste niet gedaan, maar heb bij een kennis hetzelfde probleem.
Wel internet, maar geen browser, IE als ook firefox geven zelfde probleem. Als of er iets het http protocol blokt... weet er iemand of er een virus oid de oorzaak kan zijn? Spbot S&D vond wel het eea maar heeft alles kunnen verwijderen....

mvg
jos, een newbie, die op het punt staat vista opnieuw te laten installeren.....

Na veel rondzoeken op internet heb ik een oplossing gevonden. De firewall van de virusscanner was het probleem.

De verbindingen van Internet Explorer stonden vreemd genoeg geblokkeerd.

-----------------------------
TCP IPv4/v6 Geweigerd
TCP IPv4 Toegestaan
TCP IPv6 Toegestaan
-----------------------------

Doordat 1 TCP op geweigerd stond, was de hele boel voor Internet Explorer geblokkeerd. Dus mijn probleem is opgelost.
Misschien is dit ook wel de oplossing voor enkele andere onder ons.

vandyke101 - ik zal het eens proberen, maar ik weet niet goed waar ik die instellingen moet zoeken er stonde 3 antivirus programma's op.....

1 anti-virus programma is voldoende hoor.
Als je er 3 op heb staan, dan kan dat ervoor zorgen dat de boel volledig geblokkeerd wordt.
Dus 1 tip, hou het bij 1 programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan