Wel IP-adres van router, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
Ik heb chello kabel en volgens mij alles goed ingesteld (mac-adres van netwerkkaart gecloond).

Als ik de 2 pc's opstart hebben ze allebei een IP-adres gekregen van de router 192.168.2.105 en 192.168.2.106 maar op beide kom ik niet op het internet.

Het moet dus bijna liggen aan de verbinding tussen de router en het modem. Moet hier een aparte crosslink kabel tussen of een 'gewone' kabel?
 
wat voor router is het?
heb je verder je acount gegevens ook in de router ingevuld?
of krijg je een vast ip?
volgens mij moet je de router op pppoe zetten
en waarom mac adres clonen?? moet dat van chello?

vertel eens even stap voor stap wat je gedaan heb.
 
Op aanraden van mede helpmij gebruikers heb ik het mac-adres van mijn netwerkkaart gecloned in de router. Daarna opnieuw opgestart en nu heb ik dus een ip-adres van de router gekregen. Volgens UPC heeft de router wel verbinding met de modem dus daar kan het ook niet aan liggen. En als ik de pc direct met de modem verbind werkt het ook. Dus het moet wel bijna aan een instelling in de router liggen.

Het is een sweex router. Ik heb verder geen account gegevens en ook geen vast IP adres.
 
He je aan deze beschrijving nog wat.

Met chello is het inderdaad even stoeien om via een router verbinding te krijgen.

Als je altijd al 1 pc direct op de modem van chello aangesloten hebt gehad, en nu met een router meerdere pc's wilt aansluiten, handel dan als volgt:

Sluit wederom alleen die 1e pc aan op de modem.

Router uitzetten en NIET aansluiten.

Start de pc op, en check of je verbindign hebt.

Start / uitvoeren / ipconfig /release

Pc afsluiten.

Modem uitzetten en 1 min. wachten.

Modem opstarten, en wacht totdat deze helemaal stabiel is. (2 / 3 min).

Sluit nu de router aan, en start deze op.

Wacht totdat ook deze helemaal stabiel is (2 / 3 min).


Sluit nu de 1e pc aan, en verder niets.

Start de pc op, en ga wederom naar start / uitvoeren / ipconfig

Krijg je een ip in de reeks 192.x.x.x of 10.x.x.x? (in ieder geval geen 169.x.x.x)? Dan heb je contact met de router.

Probeer of je nu in de configuratie van de router kunt komen.

In veel gevallen dmv internet explorer, en druk op de STOP button, zodra je daarbij kunt.

Laat i.e. niet je startpage openen.

In de adres regel van i.e. type je (bij de meeste routers) http://192.168.2.100. Dit staat in je instructieboekje van de router.

Zorg dat je nu je mac-adres van je netwerkkaart kunt clonen.

Als dat is gelukt, pc afsluiten, en router ook.

Start nu de router weer op.

Wacht totdat ook deze helemaal stabiel is (2 / 3 min).

Start nu de 1e pc weer op, en verder niets.

Probeer je startpage te openen in i.e.

Het kan nog zijn dat je wordt geforward naar een speciale page van chello, waar je "Mac adres van je netwerkkaart" (lees router) wordt geregistreerd.

Als je startpagina netjes wordt geopend, mag je pas een 2e / 3e enz. pc aansluiten op de router.

Bij chello is dit allemaal erg omslachtig, maar het kan dus wel.
 
Dit zijn exact de stappen die ik gevolgd heb en alles is zo ingesteld. Maar het werkt toch nog niet. Ik denk dat het de router is. Ik zal straks de instellingen in de router controleren en doorgeven.
 
Ik heb het gevonden!! Ik heb de firmware van de router geupdated en daarna werkte het eindelijk!!

Na 2 weken zwoegen en vloeken. Niet slecht.. :rolleyes:
 
Hieperdepiep, wat ben ik blij met jullie.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem en het twee avonden vloekend en tierend achter de pc gezeten.
Vanavond maar even bij sweex de firmware downloaden en kijken wat er gebeurt.
 
Speciaal even aangemeld om jullie te bedanken, ik zat namelijk met hetzelfde probleem.

Bij mij gaf het updaten van de firmware trouwens de doorslag, alles werkt nu!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan