Wel ip - geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaisemikel

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
7
Hallo, ik weet niet of iemand bekend is met dit probleem, maar ik heb zojuist een verbinding aangesloten van Ziggo, 20mb. Op mijn laptop kan ik internetten, maar op de pc lukt dat niet zelfs niet na het herinstalleren van windows xp.

In ipconfig /all krijg ik wel een ip adres, maar ik zie een vreemde subnetmask staan namelijk: 255.255.254.0 en geen DNS.
Het ip adres dat ik krijg is geen 192.16x.xx.x adres, maar een 83.adres.
Iedere keer als ik switch van laptop naar pc zet ik het modem 5 minuten uit. Ik zet er geen router tussen nu er internetproblemen zijn om dit in ieder geval uit te sluiten.

Als ik skype installeer staat skype online. Msn gaat niet online, internet explorer ook niet en firefox ook niet.

Als ik het modem op mijn sweex lw050v2 router aansluit, kan mijn pc wel verbinding maken met de router, maar wederom geen internet. Ook een andere laptop geprobeerd van de buurman, maar daarop ook geen internet.

Kan iemand assisteren? Bedankt!
 
Hallo, ik weet niet of iemand bekend is met dit probleem, maar ik heb zojuist een verbinding aangesloten van Ziggo, 20mb. Op mijn laptop kan ik internetten, maar op de pc lukt dat niet zelfs niet na het herinstalleren van windows xp.

In ipconfig /all krijg ik wel een ip adres, maar ik zie een vreemde subnetmask staan namelijk: 255.255.254.0 en geen DNS.
Het ip adres dat ik krijg is geen 192.16x.xx.x adres, maar een 83.adres.
Iedere keer als ik switch van laptop naar pc zet ik het modem 5 minuten uit. Ik zet er geen router tussen nu er internetproblemen zijn om dit in ieder geval uit te sluiten.

Als ik skype installeer staat skype online. Msn gaat niet online, internet explorer ook niet en firefox ook niet.

Als ik het modem op mijn sweex lw050v2 router aansluit, kan mijn pc wel verbinding maken met de router, maar wederom geen internet. Ook een andere laptop geprobeerd van de buurman, maar daarop ook geen internet.

Kan iemand assisteren? Bedankt!


Ik heb het probleem al opgelost. Ziggo had mijn modem nog niet in het systeem aangemeld, dus ik heb de dns gegevens handmatig ingevoerd bij de lan instellingen. Internet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan