Wel met een draadje, niet draadloos...

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Onze digibeet heeft weer iets nieuws...een gloedjenieuw laptop! En die moet natuurlijk op internet! Dus heb ik een router van Netgear gekocht, de Modem Router Firewall DG834G. Verder heb ik Adsl via de UvA en had ik op mijn vaste computer een Zyxel modem. Op zowel de laptop als op de vaste computer zit Windows XP. Afijn...modem losgehaald, router geinstalleerd op zowel de laptop als de vaste computer... Alleen... zolang alle kabeltjes erin zitten, doet het internet het (zowel op de laptop als op de vaste comp.), maar zodra ik de kabeltjes loshaal, heb ik geen internetverbinding! Er gaat dus ergens iets mis, maar wat?

Ik neem aan dat je laptop een interne netwerkkaart heeft voor draadloos internet.
Soms moet je die eerst activeren.

Verder is het gebruikelijk om de eerste set-up te doen met je netwerkkabel aangesloten.

Kijk eens welke netwerkkaart je hebt en of je daar ook "client"software voor hebt.Waarschijnlijk laat je nu via XP de draadloze verbinding opzetten.

Hmmmm...een klein wondertje is geschied, ik zit nu op internet...draadloos!:cool: Maarrrrr....dit lukte alleen nadat ik alle beveiliging (WEP etc.) heb uitgeschakeld, dus ik vermoed dat het daar aan ligt. Nu wil ik dat eigenlijk toch wel graag inschakelen, zodat niet de hele buurt over mijn schouder mee kan kijken :D , alleen..hoe doe ik dat??? Ik worstel met netwerkkeys en andere WEP en WSP dingen, maar zodra ik dat activeer, zie ik een slotje op de status (da's dus een teken dat hij beveiligd is), maar kom ik zelf niet meer op internet:rolleyes: Hoe kan ik nu mijn vaste comuter EN de laptop beveiligen, maar niet zo streng dat ik er zelf ook niet meer op kan?:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan