wel netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Even de situatie schetsen. Ik heb een netwerk met een access point en daarnaast een broadband router.

Laptop (wireless) > access point > broadband router > netwerk. Dit netwerk werkt goed, ik kan van mijn laptop over dit circuit alles in het netwerk benaderen over het access point en de broadband router heen. Het netwerk werkt dus.

Internet werkt voor de laptop niet, wel voor de rest van het netwerk. Internet wordt geregeld door de broadband router, die de laptop via het netwerk kan bereiken. Maar het internet werkt niet! Hij kan diezelfde router wel bereiken, maar het internet wil niet lukken? Iemand een suggestie?

Zeg nou niet dat ik de broadband router er tussen uit moet halen en die vervangen door het access point (sitecom broadband home station), want om een of andere gekke reden wil het internet niet alleen via het access point werken. :p

Als ik de laptop met utp aansluit op het access point, doet het internet het wel! Maar wireless wil alleen dat internet weer niet!

Laatst bewerkt:
Heb je bij de instellingen wel de gateway ingevuld? Als je die alleen hebt ingevuld bij het netwerkkaartje met UTP is dat een logisch verklaring.

Het utp kaartje heeft zelfs geen gateway, en werkt goed, en het wireless kaartje heeft beide gateways ingesteld (van de broadband router en het access point) en die doet het niet.

Bovendien werkt het wireless netwerk zelf wel goed, het enige dat niet werkt is wireless internet.

Geplaatst door fred2003
gebruik een utp kabel als je wilt I netten?

Jij hebt er kijk op :D. Maar hiermee kan ik nog steeds niet draadloos internetten, en ik had juist ondermeer hierom een duur access point aangeschaft.

Wat me wel draadloos lukt, is een link op ip adres bereiken. http://195.121.244.202 lukt dus wel. Heb ik nou een dns probleem?

Laatst bewerkt:
Dat ipadres lijkt mij een intern adres. De reeks 192.x.x.x is voor interne netwerkjes. Ik kan er niets mee.

Je had gelijk, het was een tikfout. Het is de homepage van planet. Ik heb de link al aangepast.

Als dat wel werkt lijkt het idd op een DNS probleem. Kijk even waar die andere clients naar verwijzen. Meestal de router. Anders even de DNS-adressen van planet handmatig invullen.

Ik had al wat dns servers van hccnet ingevuld, maar zonder resultaat. Ik heb nu de dns servers 195.121.1.34 en 195.121.1.66 van planet ingevuld, maar ook dat helpt niet. Ik heb de dns servers overigens ingevuld in de tcp/ip eigenschappen van mijn laptop, maar moet ik dat niet doen in de eigenschappen van mijn access point?

Overigens is voor de geinteresseerden hier een leuke lijst van dns servers http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/684655

Ik heb bijvoorbeeld www.startpagina.nl aan 62.69.162.8 in mijn lokale hosts file gekoppeld, dit verhelpt het probleem ook niet.

Het enige dat wel werkt is om in de internet eigenschappen als startpagina het ip adres van www.startpagina.nl in te voeren. Daarna werkt het internet als een trein!

Het internet werkt dus, edoch op een ongebruikelijke manier. Heeft iemand wellicht nog een elegantere oplossing?

Bij mij is mijn ADSL-modem de DNS die weer doorverwijst naar de DNS van Planet. Wellicht werkt dat bij jou ook zo.

Ik heb in het access point ook maar eens de dns waarde ingegeven, eens kijken of dat helpt. Tot zover bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan