wel netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
pc win98se opnieuw geinstalleerd (win98 erover heen gezet) nadat hij niet meer wilde opstarten. Pc doet het nu, maar, geen internet. Zowel via router als rechtstreeks krijgt de pc wel zijn ip adres van router of rechtstreeks van het modem, ook ziet hij de andere pc als hij via de router is verbonden, dus de netwerkkaart zit goed. tcp/ip protocool en netwerkkaart verwijderd en na een herstart er opnieuw opgezet, maar probleem blijft, wel netwerk, geen internet. Er zit geen firewall en virusscanner op. Alle internet instellingen geprobeerd maar helemaal niets dat wil werken. Wie wat raad? Het is de bedoeling dat hij rechtstreeks internet krijgt via de router.
 
Al geprobeerd:
via IE Extra Internet opties
de beveiliging op standaard zetten?

:cool:
 
Geplaatst door peter vazed
Al geprobeerd:
via IE Extra Internet opties
de beveiliging op standaard zetten?

:cool:

Alle instellingen in IE internet verbindingen en beveiliging geprobeerd,maar niet een browser of andere inter applicatie wil internet op. Dns is zelfde als op deze pc, standaard gateway ook en ip nummer is 1 nummer lager dan op deze pc. Sta voor een volkomen raadsel.
 
Ik weet niet of ik jouw probleem kan verhelpen, maar wat heb je precies?

Een modem EN een modem/router(één geheel dus)

of:

Een modem EN een router.

of:

Alleen een modem/router(één geheel dus)

Dennis.
 
een modem en een router, los van elkaar. Probleem wel gevonden op internet, maar ook daar geen oplossing (behalve c format dan). Ik kan wel de dns server pingen, maar als ik bevoorbeeld www.chello.nl ping dan krijg ik onbekende host. Dns server is goed want op deze machine werkt die ook.
 
Start/uitvoeren en typ wincnfg (en druk hierna op Enter)

Graag je Private-IP, Gateway-IP hier vermelden.

Dennis.
 
ip krijgt hij nu van router 192.168.2.100 met als standaard gateway 192.168.2.1 . Als ik een rechtstreeks op modem aansluit krijgt hij mijn chello ip adres. alles vrijgegeven, opnieuw gestart en alles staat er weer zo in. Ook alles met de had ingegeven, maar ook dan geen internet contact
 
En wat is je standaardgateway-ip wanneer je je pc rechtstreeks met het modem(router even buitenbeschouwing laten) verbindt?

En kun je op die manier dan wel internetten?

Dennis.

Dus graag 2 antwoorden geven.
 
Je bent er niet meer? Dan tot morgenavond, of is jouw probleem misschien vóór die tijd door jezelf of een ander al opgelost.

Dennis.
 
rechtstreeks op modem ook geen internet, wel ip en standaard gateway van modem. Het tcp/ip protocol wil blijkbaar niet lekker werken. Nummers weet ik niet meer en ook even geen zin om alles weer over te pluggen omdat ik dan weer helemaal geen internet heb.
Ik kan in dos prompt dns server pingen, maar op www.chello.nl krijg ik onbekende host. ook de router is niet te zien in een browser (heb er 3 geprobeerd), terwijl de andere pc wel te zien is
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de situatie nu?

Daarmee bedoel ik is jouw pc nu met het modem alleen aangesloten of met het modem en de router.

Ja, ik moet dit wel even weten, ondanks dat ik van je eerdere bericht weet dat je v.d. router ook gebruik wil maken.

Dennis.
 
de pc heb ik uitgezet, zit nu op nieuwe pc met xp, die werkt gelukkig nog. ik zit zo vaak mogelijk achter router en router firewall. Als ik win98 alleen op modem zet heb ik helemaal geen internet, en dus geen contact met de buitenwereld,schiet niet op.

hier op andere forum lees ik mijn probleem http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1030299 maar ja, geen oplossing, ik denk dat format c er aan ziet te komen.
 
Geplaatst door ElineK
rechtstreeks op modem ook geen internet, wel ip en standaard gateway van modem.
En juist van deze 2 IP's had ik het zo graag willen weten.

Is de staandaardgateway IP bekend dan verander je de IP v.d. router(192.168.2.1) naar de range v.d. standaardgateway v.h. modem.

Dennis.
 
Ben jij dat op dat forum? Nou, voor €5 koop dat ding van jou wel hoor.;)

Ik heb het nog niet uitgelezen, maar halverwege las ik iets over ISDN. Mijn vraag is nu: Heb je die isdn-kaart dan nog op je oude pc zitten?

Dennis.
 
nee, dat is niet mijn bericht op dat forum, dus geen isdn kaart. Het heeft altijd goed gewerkt, totdat vanavond win98 niet meer verder wilde starten en ik windows 98 eroverheen heb gezet.
 
O, het heeft eerst wel gewerkt met die Win'98, dat is tenminste nog goed nieuws. Je had het over 'eroverheen installeren', eerst formateren en dan opnieuw installeren was veel beter geweest. En het liefst Win'98 SE.

EDIT: Sorry, moet nu echt naar bed. Misschien tot morgenavond. Welterusten.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
inmiddels de pc afgekoppeld, ik werd gek van dat ding. Wil ik 'm vanochtend aanzetten loopt hij weer niet door, dus weer setup en in de setup loopt hij vast. Bios is ook niet jofel, loopt bij snel achter elkaar herstarten ook vast (blijft hangen op geheugen check en je kunt er niet meer inkomen). Moet de pc tussen 1 en 10 minuten uit doen en dan start de bios weer goed door.
Het is qua pc nog best aardig ding, amd xp 2000, 256 mb ddr ram, 20 gb hd, defecte floppydrive, cd speler en brander, dus beetje zonde om weg te doen. Als iemand kan helpen dat ding goed te krijgen hoor ik het graag, eerst het bios probleem maar, want ergens heb ik idee dat daar een grote fout zit. Of, er is eens iemand hier geweest om de pc te upgraden, hij kreeg toen met de stekkers eruit toch steeds een schok, zou dat een reden voor de problemen kunnen zijn? De pc zat op randaarde en als hij de cv aanraakte om goed geaard te zijn kreeg hij een schok. Andere pc's draaien hier wel goed, nu draait ipv de amd een pentium 350 met xp, niet met elkaar te vergelijken, maar hij is wel stabiel.
 
Geplaatst door ElineK
er is eens iemand hier geweest om de pc te upgraden, hij kreeg toen met de stekkers eruit toch steeds een schok, zou dat een reden voor de problemen kunnen zijn? De pc zat op randaarde en als hij de cv aanraakte om goed geaard te zijn kreeg hij een schok.
Die persoon kan zelf flink statisch geladen zijn, vandaar die schok.

Je hebt ook een ander topic geopend met een bijna vergelijkbaar probleem, in dat topic had ik het over:

FDISK en het vervangen v.h. geheugen.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan