wel netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pavl

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
30
Hallo,

ik heb een netwerk met 3 pc's. Internet wordt geregeld door een modemrouter. De hoofdpc is met een kabel aan de router verbonden, de andere 2 pc's doen het draadloos.
Gisteren heb ik, omdat bestanden delen niet goed ging, het netwerk opnieuw ingesteld met de wizard netwerk instellen (eerst op de hoofdpc, toen op de andere).

Vandaag blijkt dat de andere 2 pc's geen internetverbinding meer hebben. Bij een van de 2 zag ik dat hij geen ip-adres en default gateway en zo meer had; dat heb ik toen ingevoerd, maar dat hielp niet.

Ik heb naar de andere pc's geprobeerd te pingen, maar dat lukt niet.

wat kan ik verder checken om internet op de 2 pc's weer aan de praat te krijgen?

bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken of er ip adressen uitgegeven worden door de router.
kijk eens bij alle drie de computers welke ip adressen je krijgt.
 
ip-adressen

De 2 computers die geen internetverbinding kunnen krijgen, bleken geen ip-adres te hebben (d.w.z. bij eigenschappen van tcp/ip-protocol stond niets ingevuld). Ik heb ze nu een adres gegeven: 10.0.0.7 en 10.0.0.9. De hoofdpc is 10.0.0.8. Maar dat heeft geen effect: nog steeds geen internet.

Ik heb trouwens eergisteren het netwerk beveiligd met WEP-encryptie. Maar dat kan toch niet een oorzaak zijn? Ik heb het al een keer getest met WEP weer uitgeschakeld en dat had ook geen effect.
 
opgelost

Internet werkt weer op alle pc's:D . Ik heb mijn router gereset en dat had het gewenste effect. Ik ben er nog niet helemaal gerust op, want volgens de gebruiksaanwijzing van de router zou het lampje ready moeten branden, maar dat brandt niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan