Wel netwerk, geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nash

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hi,

Ik heb een probleem met mijn netwerk. Van de een op de andere dag kan ik niet meer internetten maar ik heb wel een draadloze netwerk verbinding met twee pc's. Op beide pc's heb ik geen internet maar kan ik wel bestanden over en weer versturem. Het rare is dat mijn router wel de internet verbinding ziet en ook gewoon een ip-adres heeft maar als het ware het internet niet 'door geeft' aan de pc's.

Dit netwerk heb ik overigens als twee jaar zonder problemen draaien. Ook heb ik niks veranderd aan de router en ook niet aan beide pc's. (één gebruik ik namelijk zelden)

Ik heb een linksys WRT54G v2.2 router en ik heb internet via Caiway.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Maarten

Hallo,

Ga eens naar start-uitvoeren

type cmd en dan ok. Je komt dan in command prompt.

Type: ipconfig /release (enter)
Type ipconfig /flushdns (enter)
type: ipconfig /registerdns (enter)
type ipconfig /renew (enter)

probeer het nu nog eens? En krijg je een ip met alle andere info terug?

volgens mij veranderd er wel wat, maar mijn internet verbinding via het netwerk blijft het niet doen. Ik heb het gevoel dat het meer met mijn router te maken heeft. Kan dit?

Groeten

Maarten

Dat kan, is dit de enige pc die je hebt? of heb je er nog meer waar het daar wel op werkt?

Nee ik heb twee pc's. Een met XP de andere nog met windows 98. De xp pc gebruik ik het meest en die ander is meer voor nood. Bij de xp pc deed ineternet het opeens niet meer dus dat heb ik toen met de andere gecontrolleerd. Daar deed internet het dus ook niet. Terwijl ik wel gewoon kan inloggen op de router en beide pc's kan zien.

Groeten,
Maarten

Heb je volgens de router ook gewoon een internet verbinding? Dus in andere woorden, ontvangt je router wel internet, en is je router ook voorzien van de juiste internet IP?

Ja, hij heeft gewoon een ip adres. Zie de bijlage

Gr

Bijlagen

• router.JPG
    router.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 32
Dat heb ik al keer gedaan. Stroom eraf en er weer op. Of bedoel je de reset knop achterop?

Gr

Zowel op beide, als je router niet geintegreerd is, even stroom eraf, maar je zei dat je dat al had gedaan... Bizar

Misschien kan iemand mij aanvullen, ik denk dat ik iets over het hoofd zie...

Hay,

Het is gelukt. Ik heb mijn router helemaal gereset.(reset knop) Alles opnieuw geinstalleerd., En hij doed het nu opeens weer. Wat het nou uiteindelijk is geweest. Geen idee.

Maar toch bedankt voor je reacties.

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan