Wel Netwerk maar geen Internet op PC2

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Hallo Allemaal

Even een opsomming:

2 PC's verbonden met CAT5 Cross-cabel.

PC1 is verbonden via een USB-Modem op het internet.
ip=100.100.100.1/gateway 255.255.255.0

PC2 is met PC1 verbonden via LAN
ip=100.100.100.2/gateway 255.255.255.0

Het onderlinge verkeer loopt als een trein, ik kan in elke map, zowel van PC1 naar PC2 en omgekeerd.
Ik kan alleen niet met PC2 op het internet, wat ik ook probeer, de verbinding is gewoon niet te maken.
Ik heb op alle PC''s Windows XP Pro, maar ook met win 98SE en win2000 werkt het niet.

Ik heb bijna alle tips en truuks op deze site uitgeprobeerd, heb alleen het proggie FREEPROXY niet, dus dat kon ik niet uitproberen.

Iemand een ideetje?

Een router is geen optie, ik heb maar 2 PC's dus met die Cross-cabel zou het voldoende moeten zijn.....

Heb je internetdelen wel aangezet op de pc waar het internet op binnen komt?

Ja, staat aan, en als je de netwerk-verbindingen opent staat het zelfs aangegeven naast het icoon voor de internet-verbinding...

Geen firewall aanwezig die de boel blokkeerd?

Oke, ik heb nu effe geen tijd meer, maar als ik straks weer thuis ben, zal ik Winroute eens proberen, zo op het eerste gezicht lijkt mij dat DE oplossing....

Wordt vervolgd.....

Helaas, met het programma Winroute loopt XP niet meer, na het eerste scherm met het XP-logo start hij weer opnieuw op, ik heb dus Systeemherstel gedaan in veilige modus, want dit werkt niet.

Is er geen makkelijke oplossing voor dit probleem dan?

probleem ligt er waarschijnlijk aan dat pc1 wel internet deelt, maar niet de "friendly" names van websites (like www.helpmij.nl) vertaald naar ip-adressen.

Als je de mogelijkheid hebt aan te loggen op je modem zou ik even kijken naar welke dns-servers hij gaat. Deze dien je dan in te voeren op PC2 in je tcp/ip instellingen. Mocht je niet bij je usb-modem /instellingen kunnen komen kan je altijd nog een bezoekje brengen aan de website van je provider. Als het goed is staat daar gewoon de informatie.

Wat je overigens kan proberen om er zeker van te zijn dat het internet delen daadwerkelijk wel aanstaat:

op PC2:
open internet explorer en typ in:
http://212.204.228.112

mocht je nu op de website van helpmij :thumb: uitkomen, werkt inderdaad het internet delen, maar het vertalen van www.helpmij.nl naar het ip-adres niet.

suc6!

Helaas, maar ook dat werkt niet, bij de ip-gegevens die ik intik krijg ik ook geen verbinding. Ik heb het vermoeden dat ik een poort moet openen in de LAN-verbinding waardoor PC2 wel contact kan maken met de internet-verbinding, maar ik zou niet weten welke poort dat zou moeten zijn, en al helemaal niet of deze oplossing wel klopt.

Feit is, dat de verbinding tussen PC1 en PC2 perfect loopt, dus dat is het probleem niet. Ik kan er alleen geen leven in krijgen bij PC2 -> Internet.

Ik werk trouwens met een Speedtouch 330 USB modem.

Laatst bewerkt:
Als je iets hoger kijkt, staat de goede link bij Upsidaisy, een paar reaktie's hoger

groetsels...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan