Wel netwerk, wel bedraad internet, maar geen draadloos internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

colablikje

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo, ik ben me suf aan het puzzelen.

Mijn laptop kan op 2 manieren aan mijn netwerk: bedraad en draadloos. Bedraad gaat alles als een zonnetje, verbinding met mijn netwerk gaat vanzelf en ook internetten lukt direct.

Draadloos LIJKT het ook goed te gaan, want de verbinding met het draadloze netwerk komt direct tot stand en ik kan draadloos verbinding leggen met andere computers in het netwerk, bestanden overhalen etc.
Alleen: draadloos krijg ik geen verbinding met het internet! Hoe kan dat nou? Er is keurig (te zien via ipconfig /all) een juist ip-adres aanwezig, de firewall staat uit, mac filter staat uit, dhcp staat aan, kortom: ik zie geen reden waarom het misgaat. Maar het gaat dus wel mis: IE maakt geen verbinding, pingen met 145.97.39.136 mislukt jammerlijk.

Wat kan er aan de hand zijn?

wat een vreemd ip adres .....
heb je dat zelf zo ingesteld.

Ah, nee dat is niet mijn ip-adres. Ik wilde pingen naar een extern ip-adres waarvan ik zeker wist dat het actief is. Dit is het ip-adres van nl.wikipedia.org, vandaar. Dat ben ik zeker niet:D

Misschien de thuisnetwerk wizard uitvoeren en over de draadloze adapter laten gaan (hom e gateway)
mvg leo

heb je de laptop achter een router hangen...zo ja kijk eens naar het interne ip adres....
Hen je bij de hardware al gekeken of de netwerkkaart wel herkend wordt dus geen uitroep tekens erbij. (draadloos kaartje bedoel ik dan)
Moet je soms een knopje omzetten om de netwerkkaart 9draadloos) te activeren.
Is het een merk laptop......

heb je de laptop achter een router hangen...zo ja kijk eens naar het interne ip adres....
dat klopt. Anders zou het bedrade internet het toch ook niet moeten doen? Het is in elk geval het goede ip-adres.

Hen je bij de hardware al gekeken of de netwerkkaart wel herkend wordt dus geen uitroep tekens erbij. (draadloos kaartje bedoel ik dan)
Dat was eerst wel het geval, maar intussen al opgelost. Maar toen er nog een "?" stond herstartte de laptop zich voortdurend spontaan en kreeg ik allerlei fouten. Dat is nu niet meer het geval. Andere driver geinstalleerd.

Moet je soms een knopje omzetten om de netwerkkaart 9draadloos) te activeren.
Ja dat moet zeker. Is gebeurd, lampje brandt ter bewijs. Zou het draadloze netwerk het dan overigens wel doen?
Is het een merk laptop......
Ja, een acer.

En zoals leofact zegt......de wizzard ook doorlopen.

acer daar type ik ook op, ook draadloos.
krijg je draadloos wel een ip adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan