Wel netwerkverbinding, maar geen internet op Blackberry en iPad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xLovePolly

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2013
Wij hebben een router aangeschaft. Goed aangesloten aan de modem enzo dus niks aan de hand. Op de iPad maakte ik verbinding met dit netwerk. De verbinding is heel goed, maar ik kan er niet meer internetten of iets dergelijks. Op mijn Blackberry werkt het ook net zo. Wel verbinding maar geen internet. In de winkel waar we hem kochten zeiden ze dat het geschikt was voor iPad enzo. De router die we hebben is een: X4 N300.

Laat je ipad/blackberry zoeken naar draadloze netwerken.
Meld je aan bij het eigen netwerk met de wpa2-key.

Laat je ipad/blackberry zoeken naar draadloze netwerken.
Meld je aan bij het eigen netwerk met de wpa2-key.
Dat heb ik gedaan. Verbinding is zeer goed en er staat ook dat hij verbinding heeft. Maar ik kan er niet mee internetten enz.

Ik kan er niet mee internetten?

Welke toepassing/app open je dan?

Misschien macadress beveiliging ingesteld?
Kijk eens via een bekabelde verbinding in het routerconfig.
Zie handleiding.

Zo ja, voer dan macadressen op.

Laatst bewerkt:
2 mogelijkheden (combinaties zijn mogelijk):
a. De ip-netwerken van de nieuw aangeschafte router en de (provider-)routermodem die ervóór staat zijn gelijk. Er wordt dan niet gerouteerd, en (dus) geen Internet.
Login op X4 N300, en verander het LAN ip-adres eens van 192.168.0.1 naar (bijv.) 192.168.100.1
Natuurlijk raak je dan de verbinding kwijt met de X4 N300, en zodra je die weer terug hebt moet je veranderingen in de X4 N300 doen op het nieuwe ip-adres: http://192.168.100.1
b. Je hebt niet de ene WAN aansluiting van de X4 N300 op de routermodem ervóór aangesloten maar één van de 4 LAN aansluitingen van de X4 N300.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan