wel niet geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Ik heb een rare vraag.
Ben op zoek naar een koptelefoon ik kan laten werken via een afstandbediening.
probleem is dat als ik sávonds in bed tv kijk met geluid,dan ga slapen en snachts wakker wordt ik de koptelefoon kan gebruiken zonder dat ik mijn bed uit hoef (wil mijn vrouw niet wakker maken. meestal is het zo dat als jej de koptelefoon hebt ingeplugged het geluid van de tv weg is ,maar dat wil ik sávonds dus wel horen.Iemand een idee ?
Koptelefoon moet wel draadloos zijn.

Het moet dus in ieder geval een bluetooth koptelefoon worden. Ik denk dat je voor jouw idee moet gaan sleutelen. Als eerste heb je een verlengkabel nodig voor je koptelefoonuitgang (3,5 mm). Verder heb je een afstandsbediening en een controller nodig. Ik zal zo even links posten.

wireless controllerkabel

Om hier te bestellen heb je een PayPal account nodig, of een credit card. De levertijd is ongeveer 2-3 weken. Ik heb er zelf goede ervaringen.

Je moet de controller wel op een 12V stekker zetten. 100mA is genoeg. Je moet halverwege de kabel de mantel insnijden (NIET DE KABEL) en een van de kabels (waarschijnlijk de dikste, als je het niet weet, moet je maar een foto maken, en zal ik kijken of ik het kan zien) in tweeën snijden/knippen en hier ook de mantel vanaf halen. Nu moet je beide helften in 1 van de gaatjes steken en de schroefjes aandraaien. Je moet de bluetooth koptelefoon in de ene kant stoppen en de stekker in je tv.

Succes!

Laatst bewerkt:
Je hebt ze wel, die gaan gewoon via scart ( lang geleden ooit zoiets aangesloten dat ging met een scart verloopstekker, kon elke koptelefoon / transmitter voor draadloos worden ingeplugt ), inmiddels misschien kan het via een andere ingang, geen idee met die nieuwe tv's van tegenwoordig. Maar het kan dus zeker wel.

18935_e159b5d9e4c7c173c4b78fe0e2f6ad60.jpg

Er zijn een flink aantal draadloze koptelefoons op de markt, dat word dus gewoon meer een kwestie van smaak waarvan jij denkt welke het beste geluid heeft ( aangezien smaken verschillen :D )

Het geluid van de tv blijft zoals hij is. zelfs als je op mute drukt van de afstandsbediening, heb je geluid via je koptelefoon, waar uiteraard een volume control is ingebouwd die je zelf kan bedienen. de transmitter schakelt vanzelf in bij signaal van de tv, of wanneer je je koptelefoon aan zet, verschild kwa merk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan