wel, niet gewist?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
ls,
graag advies. Het gaat om een imac.
Dacht na het nodige leeswerk een externe wd my book van 1 tb, nog gevuld met met 633 gb te hebben geformatteerd voor het gebruik op de imac.
Gebruikte: hulpprogramma's, schijf hulpprogram mac uitgebreid journaled.
Tot mijn verrassing: Na het wissen en het opvragen van info blijkt niet 1tb geschikt gemaakt voor de imac, maar slechts de vrije ruimte en niet de 600 gb die ik al eerder had overgezet als kopie naar een andere schijf.
Alhoewel : ik kan die 633 niet benaderen of openen, maar in de informatie staat wel dat die 633 in gebruik is en niet vrij. snap er geen pepernoot van.
Hoe krijg ik de hele tb geformatteerd voor de imac.
vr grt
tom

Welnee, de te formatteren schijf was een tb groot en dat was de hele partitie als je dat zo kunt noemen. Daarvan was 633 gb gevuld en dat had ik naar een andere schijf gekopieerd. Vandaar.

overigens had ik graag een screenshot bij het bericht willen plaatsen. De screenshot lukt maar het plaatsen in het bericht leverde alleen maar een regeltje tekst op. Met plaatje was het duidelijker geweest, denk ik. Moet nog veel bijlleren op de imac

Hoi Ginojo,
ik ben eruit.
Op basis van je aanwijzing ben ik bij partities gaan zoeken en na wat geklik en pas toe, lijkt het nu opgelost.
dank voor het advies.
ik zet dit op de status ' opgelost' .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan