• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wel, Niet of extra in kolom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Hoi,

Ik heb in kolom A een aantal getallen staan als uitgangspunt.

In kolom B, de getallen voor vergelijking met die van Partij A (kolom A).

In kolom C staan dezelfde getallen als in kolom B, maar in deze kolom moeten de getallen die voorkomen in kolom A een kleurtje krijgen (als voorbeeld groen).

In kolom D moeten de getallen komen te staan die niet voorkomen in kolom B en C en een kleurtje krijgen (voorbeeld rood), liefst op de zelfde rij..?

In kolom E moeten de getallen komen te staan die niet voorkomen in kolom A en een kleurtje krijgen (voorbeeld geel), liefst op rij op de hoogte van kolom B en C (hetzelfde getal).

Oke, een heleboel vragen en wellicht is iemand meer gevordred dan ik om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt.

Voorbeeld bestand bijgevoeg zoals ik het graag zou willen zien, zonder de formules, want die weet ik niet.

Bekijk bijlage Wel of Niet.xlsx

Hoi Danny,

Op de eerste plaats dank voor je input en het aangepaste bestand, heb nog wel een andere vraag, omdat dit over hetzelfde bestand gaat stel ik hem maar hier aan jou.

Ik heb wat wijzigingen gemaakt, zoals naam van het nummer erbij, en een DATA blad erbij waaruit ik de gegevens in een grafiek wil maken.

De vraag is hoe krijg ik automatisch de cellen met nummer en eventueel naam info uit kolom F (B niet) en G (B extra) onder elkaar op data blad zoals ik in voorbeeld (bestand bijgevoegd ) heb gedaan, uiteraard voor de hele kolom, heb zelf alleen even een stukje aangegeven als voorbeeld.

Ik weet alleen dat je kan aangeven in een cel: =bladvergelijk! A1 (bijvoorbeeld), maar nu staan ze niet onder elkaar etc, dus weet niet goed hoe ik dit voor elkaar krijg.

Het is later de bedoeling om de data op de data sheet in een grafiek te krijgen, of zoiets.

Wellicht iets te veel gevraagd, zo ja, sorry!

Bekijk bijlage Wel of Niet(Danny147 2).xls

Groet,
Richard

Laatst bewerkt:
Beste richard5000 ;)

Zie bestandje.
Ga eerst naar tabblad DATA, dan naar Vergelijk en klik op de knop.
Bekijk dan resultaat in tabblad DATA.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Richard500, hoe dikwijls gaat ge nu nog hetzelfde onderwerp aansnijden in een ander topic ? Eergisteren nog een vraag gesloten hiervoor en nu ben je voor de 3de maal een nieuw topic begonnen. Telkens opnieuw post je hetzelfde voorbeeldbestand, blijf aub bij 1 vraag zodat de helpers ook kunnen zien welke vooruitgang er al geboekt is. :mad:

Op slot dan maar weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan