wel/niet zichtbaar computers in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Montaigne

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2005
Hallo medeforumlezers,

Sinds zaterdag 9 maart heb ik de beschiking over een notebook. Ik heb reeds 2 PC's. Deze zijn fysiek (kabel) aangesloten op mijn X-Box (InternetPlusbellen van Planet)'
Deze 2 PC's zijn voorzien van het besturingssysteem XP, de notebook is voorzien van Vista Home. Ik heb zonder problemen mijn notebook draadloos aangesloten op mijn X-Box. Toen ik het netwerk opriep zag ik tot mijn verbazing dat mijn beide PC's, notebook en X-Box al keurig waren opgenomen in het netwerk. Mijn eigen computer was niet eens aangesloten. Toen ik nog niet de beschikking had over de notebook had ik door middel van een extra station (Z) een gezamelijke deelstation gemaakt, waarin we beiden (mijn vrouw en ik) bestanden konden plaatsen en ophalen.

Ik heb op de notebook de software van beide printers geinstalleerd en nu kan ik vanaf mijn notebook naar een van beide printers printen.

Nu is het probleem zonder dat ik iets heb veranderd soms wel de computers van mij en mijn vrouw en soms niet zichtbaar zijn in het netwerk Maar alleen de notebook en de X-Box.

Wie heeft hier een verklaring voor?

Met vriendelijke groet Ton

Laatst bewerkt:
wel/niet zichtbaar

Wat... heb je dan verranderd??

Ik bedoel te zeggen, de computer is 's zaterdagavond normaal afgesloten en met het opstarten zondagmorgen bleek dat mijn beide computers niet zichtbaar waren in het netwerk. Maar zondagmiddag weer wel. En dan weer niet etc. Terwijl ik niets veranderd hebt aan instellingen etc.

Groet Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan