wel of geen virusscanner nodig????

Status
Niet open voor verdere reacties.

derks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
de situatie:

Netwerk met server windows nt, 24 poorts switch, en 16 werkstations met xp pro en een win 95.

Op de switch zit een speedtouch 510 met ingebouwde firewall. Op 5 computers is er een actieve internet verbinding ( gateway en dns moest ik hiervoor instellen op de pc's) op deze pc's staat norman.

Moet ik nu op de andere pc's waarbij de gateway en dns niet zijn ingevuld, en dus niet het internet op kunnen, toch een virusscanner installeren?

En anders, als ik wel de gateway etc invul, puur om gebruik te maken van de windows update en niet om te surfen, moet het dan wel?

Twee redenen waarom ik liever niet een virus scanner laat lopen, is 1 de prijs van de licentie, en 2 de geheugen belasting van norman ( ik houd wel liever deze scanner, dus geen andere ( gratis scanner))

gr derks

p.s er draait op het netwerk maar een programma, dus geen netwerk outlook oid

Laatst bewerkt:
AV kan geen kwaad.
Ondanks dat zij het net niet op kunnen is het nog wel mogelijk dat ze in contact komen met bestemme bestanden via je lan, diskette, cd-rom, usb sticks etc..

Wat let je om een AV te installeren? De vertraging?

Zoals er staat het niet doen heeft te maken met belasting van systeem en geld, volledig begrijpelijk maar als je achteraf toch erg moeilijk moet doen omdat er toch hoe dan ook een virus op zit dan krijg je er spijt van.
Ik zou toch kiezen voor een AV progje, dat licentie verhaal, kun je niet voldoen met 1 licentie, volgens mij wel, je gebruikt tenslotte legale software en de pc's staan allemaal in een pand, volgens mij mag je dan gebruik maken van 1 licentie.

Stel de vraag eens aan de bv Symantec Service Dienst

Ja wie niet tegewoordig.... het kost allemaal al genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan