wel of geen virussen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Ik heb de Norton online scan gedraaid en kreeg de melding dat er 4 virussen gevonden zijn. Daarna Hitman Pro, deze vond helemaal niets. Toen AVG, ook niets gevonden. Nog een keer Norton, die vond nu 5 virussen. Voor de zekerheid via de website Panda laten scannen, deze vond er 3 en gaf ook aan dat Windows Defender was uitgeschakeld. Dus Windows Defender geopend, daar was niets mee aan de hand, een quick scan gedaan, geen virus gevonden. Toen met Malwarebytes' Anti-Malware een volledige scan laten maken, ook hier niets gevonden. Maar Malware heeft ongeveer de helft van het aantal bestanden gescand in vergelijking met de anderen. Hieronder het rapport van Malware.

Database versie: 2227
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

4-6-2009 18:30:20
mbam-log-2009-06-04 (18-30-20).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|E:\|)
Objecten gescand: 338316
Verstreken tijd: 2 hour(s), 35 minute(s), 8 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Is er iemand die hier iets van begrijpt? Moet ik me zorgen maken, is er iets mis op mijn pc? Zal ik toch een anti-virus programma kopen of misschien wel meer dan één.

@ Bertus

Dank je voor de reactie. Ik heb geprobeerd met nod32 te scannen, maar het lukt niet. Ik heb de popupblokker uitgeschakeld, de voorwaarden geaccepteerd, maar na klikken op Start komt er alleen een melding dat het phishing filter de website controleert en daar lijkt geen eind aan te komen. Ik durf met alle problemen die ik al heb, de controle niet uit te zetten.

Vind je het gek?
Je moet ook geen 15 virusscanners op je PC zetten. Die gaan tegen elkaar werken.
Zelf heb ik ESET Smart Sercurity 4. Werkt uitstekend.
Ik raad je dus aan de virusscanner die je het beste bevalt te houden en de rest eraf te gooien.
Dan weer een scan draaien :)

Hij is weer schoon, ook Norton vind nu geen virussen.:D Eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe het gebeurd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan