Wel of geen XP???

Status
Niet open voor verdere reacties.

wensveen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
30
Hallo

wij hebben een computer met besturingssysteem Windows 98 (Pentium III 450 MHZ)
die behoorlijk is vervuild via allerlei internetprogjes etc.

Ik wil hem helemaal leeg maken en vanaf "format C" opnieuw gaan installeren.

Mijn vraag is nu of het verstandig om op deze computer Windows XP te gaan installeren?

Graag jullie advies en tips!!!!

Nogmaals computer Pentium III 450 Mhz; 8 Gb harddisk

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

John
 
Hoeveel intern geheugen heb je?
Wil het lekker draaien heb je toch zo'n 256MB nodig. Kan ook met 128 maar dan heb je een supertraag systeem....
 
In die PIII 450 Mhz zit een intern geheugen van 128 MB DIMM.

Dus volgens jouw gewoon weer Windows 98 installeren?
 
Het kan wel hoor maar verwacht dan geen topprestaties.
Je zal moeten afwegen wat je gaat doen op je PC. Heb je XP echt wel nodig of volstaat 98 nog prima voor jou doeleinden. In dat geval zou ik gewoon 98 houden.
 
Ik heb op een Pentium 733, met 256 MB geheugen en een 5200 toeren HD XP staan. Ik vind dat dat niet lekker loopt. Wel stabiel, maar erg traag. Volgens de vrienden op Helpmij zou die traagheid kunne liggen aan de HD. Ook hier dien je dus rekening mee te houden
Mijn broer heeft net zo'n PC'tje als jij. Daar heb ik XP er ook op gezet, maar er weer afgehaal omdat dat wel errug traag werd....
 
Je moet gewoon zorgen dat je pc schoon blijft en dan is Windows 98 ook nog best stabiel hoor.

Misschien dat Windows2000 een mooie tussenstap is?
 
Als ik jou systeem zo bekijk zal ik zelf geen xp op instaleren.
Jou pc is toch wel sterk verouderd en als ik jou was zal ik gewoon windows 98 blijven draaien.

gewoon opnieuw instaleren en je hebt weer een schoon systeem
 
Zeker niet met zo een kleine harde schijf.
 
Ik weet niet of je inmiddels al een keuze hebt gemaakt maar ik heb XP draaien op een P3 667Mhz met 9 GB hdd.

Heb er wel 512MB Ram inzitten en dan loopt ie prima. Ook grafische programma's als fotoshop lopen dan goed.

Dus met een geheugenupgrade en inderdaad goede anti-spyware en anti-virus software moet alles prima lopen zonder al te veel storende vertragingen. Zeker als jij kijkt naar het verschil tussen Win98 en WinXP lijkt het mij de moeite waard.

Succes iig.

Greetz,

Brian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan