wel of geen xp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Fixit

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
669
Ik heb het volgende systeem:
Intel celeron 700 mhz
256 mb ram
10 gb hd

Er staat nu windows 98 op, kan ik dit beter laten staan of overschakelen op xp?
 
Als je geen problemen hebt met win98 en echt niet nodig hebt voor andere programma's dan zou ik die laten staan.
Volgens je pc gegevens kan daar perfect winxp op draaien.

jean
 
Voor Windows XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.
 
Geplaatst door SJJ
Voor Windows XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies).
1,5 GB vrije schijfruimte*.
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger.
Cd-rom-station of DVD-station.
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat.

Dat zijn de minimale eisen maar de ervaring leert dat XP toch pas lekker draait op een aanzienlijk zwaarder systeem. Ik raad vraagsteller aan op W98 te blijven draaien.
 
Geplaatst door NickRaedts
Ik heb het volgende systeem:
Intel celeron 700 mhz
256 mb ram
10 gb hd
Er staat nu windows 98 op
Dat zou ik er dan gewoon op laten staan.
Je systeem is prima geschikt voor Windows 98, maar als je hier XP op gaat installeren zal alles waarschijnlijk alleen maar trager draaien.
Van mijn eigen Windows 98SE heb ik een tijdje terug het geheugen uitgebreid van 256 MB naar 384 MB (en later naar 640 MB), en die 128 MB extra gaf een behoorlijke snelheidswinst.
In plaats van over te stappen op XP zou ik mijn geheugen dus uitbreiden naar 384 of 512 MB. Voor € 25,- heb je al een geheugenmodule van 128 MB en voor 256 MB ben je ongeveer € 45,- kwijt, wat nog altijd een stuk goedkoper is dan Windows XP aanschaffen.
Als je al een tijdje met dit systeem werkt kan een schone installatie misschien ook geen kwaad.
Op dit systeem (en zeker na een geheugenuitbreiding) zal een schoon geïnstalleerd Windows 98, voorzien van alle updates, weinig of niets onderdoen voor WinXP.

Guus.
 
XP draait prima vanaf een 500mhz en 256mb.
De voorwaarde is wel dat je dan een aantal grafische toeters en bellen uitzet (windows 2000 stijl), hij zal dan zeker niet trager zijn dan waneer er win98 op staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan