wel onbeveiligd netwerk, niet kunnen connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik ben aan het verhuizen en omdat het allemaal zolang duurt voor er eindelijk eens internet is op de nieuwe locatie maar eens gekeken of er in de buurt een draadloos netwerkje onbeveiligd staat te draaien. Dat staat er dus, met een signaalsterkte tussende 10 en 25%. Zowel het windows programma om er verbinding mee te maken, als het programma dat bij de usb kaart hoort, kunnen er niet in de standaard instellingen mee connecten. Hij doet een poging en houdt er na enige tijd mee op.

Als ik de instelling op ad hoc zet raak ik wel verbonden, maar heb dan nog totaal geen internet. Kun je met ad hoc wel internet krijgen en moet je dan nog iets instellen, of gaat het gewoon niet? Al zou ik maar kunnen communiceren met degene van wie het netwerk is, dan zou ik met hem of haar misschien een oplossing kunnen vinden zodat ik tijdelijk (tegen betaling) even mee kan internetten.

Weet iemand al iets meer over de legaliteit of illegaliteit van meeliften op iemands anders internetaansluiting die open staat? Enige tijd geleden waren de rechtsgeleerden er nog niet uit.

Als de eigenaar van het draadloosinternet een naam heeft ingegeven dan kan je zien bij de verbindingen wie het is.
Normaal is het iemand van de buren.
Je mag natuurlijk geen gebruik van hem.
(in belgië is dat toch zo)

Je mag meeliften op iemands internet verbinding maar je mag niet op het netwerk inbreken.
In Nederland is het dus eigenlijk legaal maar niet netjes, ik zou gewoon de eigenaar even vragen of ik zolang even gebruik zou kunnen maken zijn internet.
Wel zo netjes. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan