wel ontvangen, niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekemolenaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Een weekje lang kan ik gebruik maken van de router van iemand anders in hun huis.
Na het invoeren van de sleutel kan ik wel ontvangen maar niet verzenden met mijn e-mailprogramma.
Dat gaat overigens wel met webmail. Maar dat vind ik niet handig.

Iemand een idee? Instelling?

Groet van Janneke.

Voor de uitgaande mail heb je de server instellingen nodig van de mail van waar je in huis bent.
Je kunt wel ontvangen via je eigen instellingen maar niet verzenden.
Succes ermee
Jan

Is normaal: Je zit nu op het netwerk van een andere provider dan je normaal gebruikt.
Je kunt dus (voor verzending van je mail) geen contact maken met de mailserver over de normale poort 25 omdat die poort geblokkeerd wordt (alleen de 'eigen mailservers' van de providers zijn over hun eigen netwerken bereikbaar over poort 25).

Wat je moet gaan doen is op de helpdesk-website van je normale provider gaan zoeken naar de instellingen die gelden 'in het buitenland' of 'vanaf een mobiel netwerk'.
Je zult dan zien dat (vaak) de mailserver niet op poort 25 maar op poort 587 moet worden bereikt voor het afleveren van mail én dat authenticatie noodzakelijk is (dus je toegekende gebruikersnaam + wachtwoord voor de mail) én dat je SSL of TLS moet aanzetten voor de encryptie.

Tijs.

Handige tip, wist ik ook niet, werkt inderdaad, heb poort op 587 gezet en versleuteling op automatisch, en login zelfde als binnenkomende mail.

Groetjes Jan

Dank voor het antwoord.
Ik ben nog niet zover. Het is een ingewikkelde materie. Maar op de site van XS4all staat hetzelfde als je schreef, dus ..... :thumb::thumb::thumb:

Met dank,
Janneke

INMIDDELS IS HET GELUKT!!

Op de website van de provider stond het inderdaad haarfijn uitgelegd.

Het was helemaal niet ingewikkeld en de instellingen staan als tweede account ingesteld.
Als ik weer thuis ben kan ik de andere account weer activeren. :p

Hartelijk dank voor de hulp.
Janneke

Fijn dat het gelukt is. :)

Weet je wat de grap is van het verhaal? Waarschijnlijk hoef je op de andere lokatie niet eens dat eerste account te activeren en kun je gewoon dezelfde instelling blijven gebruiken. Oftewel: 99% zeker heb je nu een mailinstelling die overal werkt, op alle lokaties.
Zie dat Janludb nu een vergelijkbare mailinstelling overal gebruikt aan de hand van mijn tip.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan