wel ping, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukhecomputers

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
9
ik sta voor 'n raadsel:

Ik heb hier een orange livebox die 2 computers bij mij thuis van internet behoort te voorzien. Bij computer A doet het internet het wel, en bij computer B doet het internet het niet. Op beide computers wordt aangegeven dat er een lan-verbinding is, en de internet-instellingen zijn identiek (behalve het ip, op A is dat xxx.xxx.x.12 en op B xxx.xxx.x.11, maar dat hoort zo dacht ik).
Het ligt niet aan de kabel, ik heb zonet nog met een andere laptop via dezelfde kabel geïnternet. De firewal is het ook niet, die staat uit.

En dan nog het grappigste van alles, ik krijg met computer B wel een ping.. er is dus gewoon verbinding met de livebox, maar op de één of andere wijze ontbreekt het WWW


WIE KAN MIJ HELPEN, IK STA VOOR EEN RAADSEL... WAT KAN IK NOG PROBEREN

bvd
 
DNS heb ik nu op automatisch toewijzen staan, net zoals op de computer die het wel doet.

ik heb ook al geprobeerd 0.0.0.1 als DNS server adres te gebruiken....
 
Probeer eens in de adresbalk het volgende IP nummer in te vullen. Kijken of je op de pagina van google komt. 216.239.59.104
Zo ja, dan ligt het echt aan je DNS server
 
ok, nu begin ik echt het gevoel te krijgen dat "ze" mij gewoon zitten te treiteren...

toen ik het door jou gegeven ip-adres als DNS server had ingevuld kreeg ik tot mijn vreugde toegang tot google (hoe blij kan een mens zijn met het WWW)...

maar tot mijn teleurstelling was tegen de tijd dat ik een eerste test zoekopdracht (een willekeurig "asdf") wilde geven om te bevestigen dat ik inderdaad toegang had tot het internet de verbinding op mysterieuze wijze weer verdwenen....

ik heb enkele seconden mogen genieten van het internet, maar de pret was snel gedaan...

het probleem wordt denk ik wel steeds concreter.. .het lijkt idd iets te maken hebben met de DNS-server (wat is het eigenlijk?!)..

kan je me nog één stap verder helpen???

iig bedankt voor het meedenken
 
hoi,

volgens mij heb je het adres van google nu als dns server ingevuld, dat moest niet. je kan de dns server weer teruhg zetten op auto en in een browser het ip adres 216.239.59.104 invullen.

je zou dan op de google pagina moeten uit komen. Als dat zo is ligt DNS (Domain Name Service) eruit. dwz je kan geen vertaling meer maken van een www adres string naar een ip adres www.google.nl ==> 216.239.59.104.

je kan bij je provider eens kijken of je vaste dns servers moet instellen of aut.

hoop dat dit helpt.

byb501
 
Ik had inderdaad het adres van google als DNS ingevuld.
Ik heb het zojuist opnieuw geprobeerd, DNS automatisch toewijzen ingesteld, en vervolgens in de adresbalk het ip-adres van google ingevuld, maar opnieuw kreeg ik de mij inmiddels meer dan bekende tekst "de pagina kan niet worden weergegeven"....

weet je nog iets?
 
hoi,

probeer dit eens:


bij 'voorkeurs DNS server' vul je in: 194.134.5.55

bij 'alternatieve DNS server' vul je in: 194.134.5.5

ben benieuwd!

byb501
 
hmmmm.
balen!

zou je al je ip instellingen een kunnen doorgeven van degene die het wel doet en degene die het niet doet?

ok er is dus geen firewall die de boel voor je tegen houd, heb je in je router misschien filtering op MAC adres aan staan?

kan je vanaf de router wel de dns servers pingen?

heb je je router al een keer ge-reset?

byb501
 
ok, modem gereset, geen resultaat.

er worden geen MAC adressen geblokkeerd

ja ik kan wel dns pingen :S

en geen firewal..............

nou goed, ik hou het vandaag weer voor gezien, ik krijg er hoofdpijn van.

bedankt voor het meedenken, en als je nog iets weet, graaaag!

maar ik vrees dat ik mn pc naar 'n (veel te dure) "expert" moet brengen... ik kom er volgens mij echt niet uit...

fijne avond!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan