wel pingen, niet surfen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Ik ben bezig met een draadloos netwerkje, bestaande uit 2 pc's die verbinding maken met een wireless router.
Beide pc's hebben win98.

Op de ene pc werkte alles in 1x zonder problemen,
De andere pc ging moeilijker, oa problemen met het installeren v/d netwerkkaart.
Uiteindelijk had ik alles geinstalleerd, en ik kon pingen naar de andere pc, naar de router en ook naar publieke ip's, maar pingen naar een www-adres lukte weer niet, dan kreeg ik de melding "Onbekende host".
Toen heb ik handmatig de dns servers ingevuld, maar ook dat hielp niet.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Geplaatst door Heinikken
Ik ben bezig met een draadloos netwerkje, bestaande uit 2 pc's die verbinding maken met een wireless router.
Beide pc's hebben win98.

Op de ene pc werkte alles in 1x zonder problemen,
De andere pc ging moeilijker, oa problemen met het installeren v/d netwerkkaart.
Uiteindelijk had ik alles geinstalleerd, en ik kon pingen naar de andere pc, naar de router en ook naar publieke ip's, maar pingen naar een www-adres lukte weer niet, dan kreeg ik de melding "Onbekende host".

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

DNS ingesteld.?

Probeer de windows sockfix... een of andere slimmerd hier weet die wel te vinden.

Heb hetzelfde probleem gehad en het werkte helaas niet bij mij. Enige remedie toen was formatteren en Windows opnieuw installeren.

Hier de slimmerd

Winsockfix bedoel je, maar of dat hier gaat werken betwijfel ik (maar baat het niet dan schaad het niet) , dit lijkt mij meer een kwestie van instellingen.

@DIB

@all
zover ik weet heb ik alle instellingen hetzelfde gezet op beide pc's.
Zal winsockfix morgen eens proberen, en anders het hele zooitje nog eens opnieuw installeren. (kaart/drivers etc)

Ik heb nu de kaart + drivers verwijderd + opnieuw geinstalleerd, maar nu is het helemaal een ramp.

De netwerkkaart lijkt goed geinstalleerd te zijn, het draadloze netwerk wordt herkend en kan ook verbonden worden (via meegeleverde software), maar als ik bij ipconfig kijk (of winipcfg) staat de betreffende kaart niet vermeld.
Maar als ik bij netwerk eigenschappen kijk of bij 'systeem' in het configuratiescherm lijkt alles goed te staan, zonder foutmeldingen.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan