Wel signaalsterkte, geen internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

backlee

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Omdat mijn zoon op zolder zit, heb ik een repeater tussen de modem/router (DV201AM van Tele2) en zijn pc gezet. Dit werkte fantastisch, maar opeens zijn er problemen met het IP-adres. Dit kan zijn Conceptronic kaartje 54mbps niet meer automatisch vinden. Er zijn dan beperkte of geen rechten. Er zijn reeds drie pc's in huis die een vast IP-adres hebben (192 168 1 6 voor mijn pc, bekabeld, 192 168 1 7 voor de pc in de woonkamer, draadloos, gebruik maken van het signaal van de DV201AM router, 192 168 1 9 voor de zoon op de eerste verdieping, bekabeld). 192 168 1 8 had mijn zoon op zolder, maar daarop kreeg ik na het installeren van het proggie TCPOptimizer geen internet meer. TCPOptimizer verwijderd en de pc zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd. Die heeft het 4 dagen gedaan met een automatisch toe te wijzen IP-adres, maar geeft nou niet meer thuis. Ik krijg bij een handmatig IP-adres wel een uitstekend signaal, maar geen internetverbinding meer. Voorlopig even via de DV201AM, maar dat signaal is zwak op zolder. Daarop heb ik wel een internetverbinding. PC draait op XP. Is er nog meer info nodig of heeft iemand misschien nu al een oplossing?

Laatst bewerkt:
Opgelost

Wegens uitblijven van reactie heb ik de router opnieuw geïnstalleerd en nu is er weer internetverbinding. Zodra het probleem zich weer voordoet, meld ik mij wel met een nieuwe vraag. De beste wensen voor 2008 allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan