Wel Skype geen Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

smid01

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo,

Ik ben momenteel mijn wireless modem/router (Sitecom Wl 174) aan het instellen.

Vista geeft aan dat er wel verbinding is met het internet, maar IE en Outlook krijgen geen verbinding. Het vreemde is dat ik wel kan Skypen. Heeft iemand een ideen of tips om dit op te lossen ?

Thnx voor je reactie,

Roy

Kijk eerst even na welke verbindingen er nu (theoretisch) mogelijk zijn op je computer:
[Windows-toets]R -> ncpa.cpl

Zie je daar meer dan 1 verbinding genoemd (bijv. een inbelverbinding, een ethernet-verbinding en een draadloze), dan zou het kunnen zijn dat IE en/of Outlook staan ingesteld op de verkeerde verbinding.

Voor IE: [Windows-toets]R -> inetcpl.cpl
Kijk bij tabblad Verbindingen welke verbinding nu staat aangegeven. Normaal gesproken kies je daar voor "Geen verbinding kiezen", zodat uitsluitend de netwerkkaart met een actieve verbinding wordt gekozen.

Voor Outlook (hangt ook weer af van welke Outlook je gebruikt, hier voor Outlook2003):
Extra -> Accountinstellingen -> [klik je mailbox-instelling, en kies Wijzigen] -> Kies Meer instellingen -> kijk in tabblad Verbindingen.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs

Thnx voor je reactie, ik heb de LAN verbinding uitgeschakeld.

En IE en Outlook nagelopen, deze staan goed.

Ik heb nu af en toe wel een goede verbinding, maar na het afsluiten en opstarten van de computer blijft het probleem zich voor doen (Wel skype, geen internet). Als ik vervolgens mijn router reset doet alles het weer wel.

Ben er dus nog niet helemaal uit.

Roy

Bijlagen

• Ip Config.jpg
    Ip Config.jpg
    65,9 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
Heb je enig idee wat die tunnel 'netwerkkaarten' zijn in je ipconfig die je gepost hebt?

Tijs.

geen flauw idee, maar ik vond ze zelf ook al wel opvallend, zal eens gaan zoeken.

Roy

Voorlopig worden ipv6 adressen nog maar spaarzaam gebruikt. Uitzetten kan dus.

Zie deze link
Daar wordt ook verteld hoe je het later weer aan kunt zetten, indien gewenst.

Kort gesteld: Zet in de registry (via regedit.exe) in de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip6\Parameters
een nieuwe Reg_Dword waarde neer (als die nog niet bestaat) met de naam DisabledComponents
Zet die op de waarde 255 (=hexadecimaal FF).
Ipv6 weer terug inschakelen door die waarde DisabledComponents weer op 0 te zetten of te verwijderen.

Tijs.

De tunnelverbindingen zijn nu iig weg, maar de stabiliteit is er nog niet :-(

Heb de nieuwe ipconfig ff bijgevoegd, ben dus weer terug vooraan

Bijlagen

Wat me opvalt is dat je pc een publiek ip-adres krijgt. Normaal gesproken krijgt de router die op de WAN-kant, en een 192.168.x.x adres of een 10.x.x.x adres aan de LAN-kant.

Dit kan eraan liggen dat je de router verkeerd hebt aangesloten: Je moet 'm op de modem aansluiten via de poort waar geen nummer bij staat. Dat is de WAN poort. Dus niet de modem aansluiten op de poorten die genummerd zijn 1 t/m 4.
Herstart je pc, en hopelijk krijg je dan een heel ander adres, namelijk een 192.168.0.x adres (waarschijnlijk 192.168.0.100).

Als je 'm wel goed hebt aangesloten, haal dan de Router van de modem af, zet 'm terug op standaard-/fabriekswaarden, schakel je LAN verbinding weer in, sluit de Router bedraad aan, en stel hem opnieuw in, maar dan in Router modus.

EDIT: Ik zie in de handleiding geen manier om de Router in bridging modus te zetten, dus is de kans huizenhoog dat je de router verkeerd hebt aangesloten aan de modem (zie boven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem idd op 1 van de 4 lan poorten aangesloten, ik begreep ergens dat dit wel gewoon kon (handleiding of internet). Ik kon zelf ook geen manier vinden om de modem functie uit te schakelen, zo kwam ik op de lan poorten. Heb geen andere mogelijkheid om hem aan de modem te koppelen. Vanochtend start het internet trouwens wel prima op. Maar kan de onbetrouwbaarheid dus daaraan liggen?

Roy

Overigens vind ik het wel vreemd dat ik op jouw genoemde type sitecom ("Wl 174") op de website van Sitecom niets kan vinden. Wel bijvoorbeeld van de WL 173.

Klopt het typenummer wel? Anders kan ik (of iemand anders van helpmij) geen handleiding van het ding downloaden om je te ondersteunen.
NB: Het is van groot belang of het een accesspoint is of een router... een accesspoint is voor jouw doeleinden nl. niet goed geschikt.

M.b.t. je vraag: De problemen kunnen inderdaad liggen aan een verkeerde aansluiting van de sitecom.

Tijs.

Belangrijkste is: Werkt het, nu de router via zijn WAN poort op de internetmodem is aangesloten? En heeft je pc nu inderdaad een 192.168.0.x adres gekregen?

Als je nu gewoon internet hebt én je pc heeft nu zo'n 192.168.0.x adres gekregen, dan hoef je verder in de router niets aan te passen ("If it isn't broken, don't fix it") :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan