Wel Skype, geen internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonyP

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem. Even de situatie:
ik heb drie computers die via een Speedtouch 716 draadloos met het internet verbonden zijn. Twee laptops (van het werk), 1 verbindt via het VPN netwerk van het werk, 1 gewoon direct. Deze twee laptops hebben geen problemen. Het probleem zit bij de 3e computer (de basis computer, een desktop, Windows XP). Deze computer heeft altijd goed verbinding gehad met de modem en het internet, maar sinds een tijdje (ik heb het virus 'Anti-virus 2009' erop gehad, misschien heeft dat er mee te maken?) heb ik nog wel verbinding met het modem (geeft een redelijke sterkte aan), maar als ik via IE of FireFox het internet op wil, loopt ie binnen 2 minuten vast. Firefox geeft dan als mededeling 'de verbinding wordt geherinitialiseerd'. De modem en computer opnieuw opstarten geeft dan binnen 2 minuten weer hetzelfde effect. Skype geeft echter nooit problemen.

Ik ben geen computer expert, dus alle hulp is welkom!

Tony

Hoi,

Dat je Skype wel werkt geeft in ieder geval aan dat het internet werkt op de pc. De computer is online.

IE en FF werken niet, probeer dit eens:
1) Log in op de veilige modus om te bepalen of het een software probleem is of niet. Dit doe je als volgt:
- Klik op START > UITVOEREN
- Type "msconfig" en klik op OK
- Ga naar het tabblad BOOT.INI
- Vink "Safe BOOT" aan en selecteer de optie "network"
- Klik op OK, de PC gaat restarten in de veilige modus
- werken IE en of FF hier wel?

Werken MSN ook?

2) Doe een ping test
- Klik op START > UITVOEREN
- Type "cmd" en klik op OK
- Type in het zwarte scherm: ping www.nu.nl (en druk op enter)

Laat even weten wat de uitslagen van deze tests zijn geweest zodat we verder kunnen kijken naar een eventuele oplossing.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt!
Zojuist geprobeerd: in safe mode werken IE en FF ook niet. MSN werkt wel zonder probleem!
Het resultaat van de ping op nu.nl heb ik de bijlage gezet.

Bijlagen

Oke,

Er is dus een internetverbinding. En er zijn geen problemen met de DNS omdat de ping resultaten positief zijn.

Probeer eens je antivirus/internet beveiliging uit te schakelen wat gebeurt er dan?

Kijk de instelllingen van IE na, Extra > Internet opties > Verbindingen > LAN instellingen > Alles moet uitgevinkt staan.

Mocht het niet werken, installeer de internet browser eens opnieuw,

Wat zijn nu de resultaten?

Hendricus,

Hartelijk dank voor de reactie.

In de veilige modus werkt MSN wel, geen IE / FF. We hebben de pc reboot in safe mode, met netwerkmogelijkheden. Heb jij nog enig ander idee wat deze gebruiker kan verlossen van zijn probleem? Ik zat zelf te denken aan firewall / ie instellingen of dat antivirus 2009 instellingen heeft gewijziigd cq zelf nog actief is.

Ik heb de Firewall en ook Windows Live OneCare uitgeschakeld, maar dit geeft geen resultaat. Bij de internet LAN-instellingen staat alles uitgevinkt.
Ik heb hier thuis geen installatiesoftware van een internet browser en ben meestal te kort online om wat te downloaden (wilde bv. google chrome downloaden, maar de verbinding lag weer snel uit).
Meer tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan