Wel stroom, maar geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokkie77

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2002
Berichten
1.127
Geen beeld na het in elkaar zetten van een nieuwe computer met de volgende specificiaties:
- Asus P5B
- Intel Core Duo E6300 1,86 GHz
- Kingston 2x1GB DDR2 800Mhz (KVR800D2N5)
- Asus Radeon X1600 Pro 256MB
- Enlight Midi Tower EN-4102 ATX 300W
- Maxtor 160GB SATA II 7200RPM 8MB Diamond Max 10 (2x)
- LG TFT Monitor L204WT-SF 20"

Bovenstaande onderdelen aangesloten zoals zou moeten, maar bij het opstarten geen beeld op de monitor. Vervolgens opgestart met alleen de basisonderdelen (CPU, geheugen), maar nog steeds geen beeld of beeps.

Andere monitor geprobeerd (zowel VGA als DVI), PCI Videokaart, andere PSU (350W), geheugen op alle mogelijke slots (zonder geheugen wel pc speaker beeps). CPU opnieuw in socket geplaatst, alleen PS2 toetsenbord zonder muis, hierbij valt op dat de num-lock en Caps-lock niet gaan branden. Dit alles met alleen cpu en geheugen.

Het is uiteraard mogelijk dat of het moederbord of de CPU een death-on-arrival is, maar dit lijkt me twijfelachtig.

Iemand enig idee? Of een manier om te testen of het moederbord of de CPU toch dood is?

P.S. De 4-pins voedingsstekker zit aangesloten.
 
Bouw alles weer uit, en leg het mobo op een houten plank, zet de cpu erin, hang de speaker eraan, reset de bios, hang de voeding eraan, ook de 4 polige extra 12v, vind de 2 pinnen van power, en sluit die even kort, dan dien je biosbeeps te krijgen, geheugen erbij, weer biosbeeps, videokaart en monitor eraan, en weer proberen.
 
Alles geprobeerd, inderdaad wel systembeeps zonder geheugen, alles weer aangesloten (CPU, memory, videokaart en monitor), maar nog steeds geen beeld. Monitor gaat in Standby mode.
 
Als je niet de volgorde doet die ik aangaf, kom je er ook niet achter.:confused:



Mail maar naar de leverancier, en leg je probleem daar voor, het is tenslotte nieuw spul.
 
ik heb het in jouw volgorde gedaan, stap-voor-stap, alleen de systembeeps kwamen alleen zodra het geheugen er niet in zat.

Ik zal de leverancier inderdaad een mailtje sturen, want ik heb geen idee meer wat hiermee het probleem kan zijn.
 
De beepjes hoor ik alleen zodra er geen geheugen of CPU in zit . . . zodra ik geen beeld heb, hoor ik ook geen beepjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan