Wel tonen, niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,
Hoe kan ik informatie op het scherm weergeven die niet door de gebruiker geprint kan worden. Het is de bedoeling dat we die per email opsturen. Ik kan overal scripts enzo vinden om juist wel te printen, maar deze mogelijkheid kan ik niet vinden.
Wie weet een oplossing?
bvd,
Eric

iemand bij ons op het werk had deze vraag ook gesteld aan mij.
Ik heb hem toen verteld dat dat niet mogelijk was nadat ik er een tijdje mee bezig was geweest.

Daarbij komt nog eens dat als je een bestandje hebt wat niet te printen is je altijd op¨print screen kan drukken en alsnog printen.

Maar als er iemand is die het wel weet hoor ik het graag.

Bedankt mcraze,
Dat bespaart me een hoop denkwerk.
Maar het is wel jammer.
Grtz,
Eric

je kan toch de window.print met een return false afvangen.

Je kan ook iets doen met window.onbeforeprint (opmaak wijzigen , tekst legen :), "jammer" alerten enzo...)

t.

^ Ook dat zou geen zin hebben - als je iets écht wilt afdrukken disable je javascript of kopiëer je de broncode en pas je die aan.

Het niet prinbaar maken van een pagina is onmogelijk, je kan het iemand onzettend moeilijk maken (voor een leek) maar voor iemand met een beetje verstand van pc's is er altijd wel een uitweg te vinden.

Sorry voor het late antwoord beste mede-helpmijers, maar ik had (weer) eens wat problemen met een nieuwe installatie.
Het antwoord van teacher lijkt me het beste, al snap ik niet hoe ik dat moet doen. Misschien kun je daar een oplossing voor geven?
Het probleem is overigens niet dat ze het niet kunnen afdrukken via screendumps ofzo, er is niets geheims aan, maar we proberen op die manier wat meer contact met de klant te houden.
Als teacher nog iets meer kan zeggen over die return.false enz. zou ik dat heel prettig vinden.
Uiteraard ook kwark en maestro bedankt voor het meedenken.
Grtz,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan