Wel tv out maar geen beeld op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariska1002

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Wat ik ook probeer ik krijg mijn pc niet overgeschakelt naar mijn tv.

Ik heb een Nvidea Geforce 2 MX/MX400 videokaartAlle mogelijke drivers zijn gedownload en geinstalleerd.

Het gedeelte om de eigenschappen van mijn tv om te zetten naar pal zijn lichtgrijs dus onbereikbaar.

Wat doe ik verkeerd??

Alvast bedankt!

als je eigenschappen van het beeldscherm opent en dan kykt by instellingen staan daar dan 1 of 2 schermpjes afgebeeld

Ik heb daar dan 2 schermpjes staan:

1. Plug and Play monitor
2. Default monitor

staan ze alleby ingeschakeld, en maak je draadloos verbinding of direct met een kabel naar je tv

staan ze alleby ingeschakeld, en maak je draadloos verbinding of direct met een kabel naar je tv

Ja volgens mij staan ze allebei ingeschakeld. Bij 1. staat use this device as the primary monitor en extend my windows desktop onto this monitor beiden aangevinkt en bij 2, staat extend my windows desktop onto this monitor aangevinkt.

Ik maak gebruik van een video S kabel die direct vanaf me pc naar me tv loopt.

ga op de tv zoeken naar het AV kanaal
deze heet meestal:av,ext1,ext2,svhs of iets dergelyks
dit staat vaak met een aparte knop op de afstandbediening of je gaat met de kanalenkiezer lager dan 0
wat voor tv heb je

Ik heb een Sony en omdat ik gebruik maar van een video s kabel heb ik voornamelijk gekeken op het video s kanaal maar heb ook op alle andere AV kanalen gekeken maar op geen 1 kanaal is een signaal te zien.

Kan je niet in de tvsettings instellen dat je tvout een "kloon" moet maken van het computerdeeld?

Als ik op mijn bureaublad rechtermuisknop klik en naar properties ga en op mijn default monitor klik en dan op advanced klik, dan klik ik het tabblad GeForce2 MX/MX 400 aan. Vervolgens staat bij nVieuw Display Mode 2 schermen en kan ik diverse keuze maken waaronder: single display, dualvieuw, clone, horizontale span, verticale span. Al deze mogelijkheden heb ik al geprobeerd maar zonder resultaat. Als ik op dualvieuw klik en vervolgens op de afbeelding van mijn tv klik ga ik naar select tv format en zie dan (in het lichtgrijs) de zogenaamde pal instellingen staan maar doordat die lichtgrijs zijn kom ik er niet bij, klik ik dan op advanced dan kom ik bij mijn tv settings. Daar staat het signal format van mijn tv op M/NTSC en de video output format op autoselect.

Deze now how had ik al nauwkeurig bekeken maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om die instelling om te zetten naar pal.
Naar mijn idee heb ik de drivers al geupdate. Ik heb daarbij gekozen voor Graphics driver / GeForce and TNT2 / Windows XP / 2000.

Als ik indd de clone wil gebruiken dan zijn mijn tv settings helemaal onbereikbaar. De enige manier om enigszins bij die tv settings te komen is via dualvieuw maar daar staan dan de pal instellingen licht grijs zodat ik er niet bij kan (zie eerder bericht)

svideo

Heb je ook een tulp uitgang op je beeldkaart?
Zo ja dan moet je die eens op je tv aansluiten,ik heb zelf ook slechte ervaringen met de svideo uitgang.

Ik heb trouwens zelf de drivers van asus geinstalleerd,misschien dat die beter werken dan van nvidia.

Het vreemde is dat het clonen naar mijn tv 1 x is gelukt en daarna nooit meer.
Ik heb indd een (gele) tulp uitgang, maar dan heb ik dus een andere kabel nodig? De kabel die ik nu heb is alleen s-video.

Die drivers van asus.... waar kan ik die vinden? Is het dan zo dat als ik die drivers installeer dat ik dan me drivers van Nvidea kwijt raak?

Als het goed is heb je bij de kaart ook een verloopstukje gekregen van s-video naar tulp.

Als je de drivers installeert, krijg je dan niet direct de optie om je tv instellingen aan te passen?

Er zat geen verloop stukje voor een tulpaansluiting bij maar een korte video s kabel. Wel heb ik een scartblok waar ik ook me video s kabel in kan doen maar ook dat geeft geen resultaat.

Ik deed net een nieuwe poging om mijn pc naar me tv te klonen en kreeg de volgende melding:

Your attempt to change current nVieuw display mode settings failed - error code 113

Heeft iemand enig id wat dat is???

asus

nog even over de asus drivers

via de site van www.asus.com kom via de duitse site (de nederlandse doet t niet) op een pagina waar je drivers en videokaart kan selecteren.
je komt dan weer op een pagina waar allemaal drivers op staan,je moet dan wel weten welke asus driver voor jouw geforce is.
mijn geforce fx5200 is hetzelfde als de asus 9520+

een kwestie van even zoeken via google denk ik.

Is er helemaal niemand die nog suggesties of tips heeft voor het overschakelen van mijn pc naar mijn tv??

TV-Out probleem met de Nvidea Geforce 2 MX/MX400

Wat ik ook probeer ik krijg mijn pc niet overgeschakelt naar mijn tv.

Ik heb een Nvidea Geforce 2 MX/MX400 videokaartAlle mogelijke drivers zijn gedownload en geinstalleerd.

Het gedeelte om de eigenschappen van mijn tv om te zetten naar pal zijn lichtgrijs dus onbereikbaar.

Wat doe ik verkeerd??

Alvast bedankt!

Ik heb hetzelfde probleem! Iemand die me kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan