Wel vebonden maar geen internet: UPC 60MB + WL351

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Ik zit al 2 dagen mee te rommelen heb een nieuwe router gehaald maar deze doet hetzelfde.

De instucties van WL351 heb ik gevolgd heb ook de modem gereset en opnieuw geprobeerd zonder resultaat.
Met mijn oude router (netgear 54g) heb ik wel draadloos internet (maar niet echt stabiel en traag).

Met de netwerkkabel van modem naar lapop heb ik wel internet maar van WL351 naar laptop geen internet.

Wat doe ik fout? Heb niet het idee dat router stuk is aangezien dit het 2e router is die hetzelfde doet. Ik ga het nog wel testen bij een kennis.

Heb ook geprobeerd kanalen te veranderen zonder resultaat. Kan iemand mij helpen?

Zijn de drivers wel geinstalleerd? Zijn er vraagtekens te zien in apparaatbeheer?

En is het internet ook traag op het moment dat de laptop bedraad op internet zit?

En bij het resetten ook eerst het modem weer aangesloten, laten opstarten zodat alle lampjes branden en daarna pas de router weer starten?

@ SDR

Kan je even uitleggen waarom je die link plaatst? Ts geeft immers duidelijk aan de instructies voor aansluiten te hebben gevolgd...

Laatst bewerkt:
Heb die link toch gevolgd maar zonder resultaat

Wat voor drivers?

Geen vraagtekens in apparaatbeheer, bedraad haal ik de maximum snelheid (55-60 mb) met oude router haal ik 12-16 mb.

Flauwe vraag maar je weet nooit...;) zit de kabel vanaf het modem in de WAN-poort van de router? Heb je zoals Lita al zei alle apparaten uit gehad, eerst modem geheel oplaten starten... dan router stroom er op en rustig op laten starten, dan PC opstarten en kabel in een van de 4 LAN-poort doen van router?

Met de netwerkkabel van modem naar lapop heb ik wel internet maar van WL351 naar laptop geen internet.
OEPS...nou lees ik dat je BEDRAAD 55-60 mb haalt, is dat met de draad in de ROUTER of de draad in het MODEM?
Ik raak effe de draad kwijt:shocked:

Laatst bewerkt:
Flauwe vraag maar je weet nooit...;) zit de kabel vanaf het modem in de WAN-poort van de router? Heb je zoals Lita al zei alle apparaten uit gehad, eerst modem geheel oplaten starten... dan router stroom er op en rustig op laten starten, dan PC opstarten en kabel in een van de 4 LAN-poort doen van router?

OEPS...nou lees ik dat je BEDRAAD 55-60 mb haalt, is dat met de draad in de ROUTER of de draad in het MODEM?
Ik raak effe de draad kwijt:shocked:

bedraad van UPC Modem naar laptop haal ik 55-60mb
van router naar laptop geen internet

kabel zit in het WAN-poort heb meerdere malen alle apparaten erui gehaald en modem volledig op laten starten.
Alleen pc opstarten niet gedaan... dat ga ik ff proberen

ik lees ook iets over mac adressen kan je de upc modem niet helemaal resetten zodat het helemaal schoon is (alle mac adressen vergeten is?)

Zijn de drivers wel geinstalleerd? Zijn er vraagtekens te zien in apparaatbeheer?

En is het internet ook traag op het moment dat de laptop bedraad op internet zit?

En bij het resetten ook eerst het modem weer aangesloten, laten opstarten zodat alle lampjes branden en daarna pas de router weer starten?

@ SDR

Kan je even uitleggen waarom je die link plaatst? Ts geeft immers duidelijk aan de instructies voor aansluiten te hebben gevolgd...

Niet dat ik dat hoef , maar Minal geeft aan de instructies te hebben gevolgd van de router.
Ik geef een link aan hoe je het hele verhaal kunt doen.

Ook al ben ik het daar niet helemaal mee eens , omdat ik vind dat het is nog steeds noodzakelijk is om een MAC adres te clonen.

ik heb nu inmiddels de router kunnen testen en hij werkt gewoon.

de modem heb ik 10uur lang van de stroom afgehaald en nogmaals geprobeerd en weer zonder resultaat. hieronder een aantal screenshos van de sitecom router instellingen

ss1fw.jpg

ss2bg.jpg

ss3mt.jpg

ss4dm.jpg

ss5n.jpg

Bij internet status hoort je normale ip adres te staan.
Dus iets van 84.217.......188.

Daarom zeg ik nog steeds dat je het Mac adres moet clonen. ( is niet altijd zo maar zo doe ik het)

Dus gebruik de wizard instel hulp en gebruik bij het kiezen van een provider de optie handmatig, dan krijg je de optie te zien van clone Mac adres.

Gebruik die en klik save of ok.
Sluit het venster en log opnieuw in en gebruik dan de juiste instellingen met de Instel Hulp.

Save het en sluit af.
Haal de stroom van het modem en de router en zet de pc uit en de stroom er ook af.

Zet je modem aan het wacht todat alle lampjes branden (4)
Zet je router aan en daarna je pc.

Kijk of je internet hebt of log in en kijk weer bij internet status of daar het goede adres staat.

p.s verander je wachtwoord van admin in iets anders (minimaal 12 karakters) is wel zo veilig.

Laatst bewerkt:
welke login method moet ik kiezen bij de wizard? want niet bij alle methoden krijg ik de scherm met clone mac adress te zien. en wat moet ik bij de 2e scherm van de wizard invullen? onder username password etc?

Handmatig moet er bij staan.
Dan kies je voor dynamic adres
klik op clone mac-adres
klik op apply

en dan de rest van het verhaal.

bij de 2e scherm ook weer dynamic ip neem ik aan? en bij username en password? gegevens van upc of router?

Als het goed is kun je niet verder, als ik in mijn sitecom router kijk dan kan ik alleen op apply klikken of previous of cancel.

Dus wizard > handmatig > kiezen voor Dynamic Ipadres > dan Clone Mac adres > dan Apply en dan ben je klaar.

En voor de zekerheid kun je ook een andere kabel gaan gebruiken, ik gebruik alleen zelf gemaakte crossover kabels

Laatst bewerkt:
Helaas dat werkt ook niet.. ik heb ook geprobeerd de mac adres van de werkende router te kopieren maar dat heeft ook niet geholpen

Ok,

Ik zal proberen uit te leggen wat je moet doen om alles vanaf het begin goed werkend te krijgen.

Zet je pc uit en haal de stroom er ook af.
Haal de stroom ook van het modem af, niet resetten want vind je provider niet leuk.
Druk 30 seconden lang op de knop bovenop je router en haal daarna de stroom eraf.

Er zijn nu minimaal 10 minuten voorbij gegaan.

Zorg dat je goede UTP kabels hebt liggen.

Sluit nu je modem aan op je pc met een UTP kabel en zet je modem aan en wacht totdat de 4 ledjes gaan branden , kan even duren.
Zet je pc aan en kijk of internet werkt.(meestal wel)

Zet je pc en modem weer uit.

Haal de UTP kabel uit je modem en sluit deze aan op de router (WLAN)
Pak de 2de UTP kabel en sluit deze aan op de router en op je PC.

Zet je modem aan en wacht weer todat je ledjes branden.
Zet je router aan en daarna je pc.

Nu moet je inloggen in je router met 192.168.0.1 en 2x admin, later je wachtwoord van admin veranderen in iets anders (12 karakters minimaal)

Ga naar de optie WIZARD en klik op NEXT.
Kies daar je land.
Daaronder kies je voor de optie andere provider(Handmatig configureren) en klik op NEXT.
Bij Login Method kies je voor DYNAMIC IP ADDRESS en klik je op CLONE macaddress.
Klik op APPLY en wacht even totdat ie klaar is.(meestal een 10 seconden).

Sluit nu het scherm van de router.
En start de pc opnieuw op.

Nu log je weer in en ga dan naar de WIZARD en kies daar voor de juiste optie Kabel provider (zonder gebruikersnaam en wachtwoord).
Klik op NEXT en daarna op APPLY.

Sluit het scherm en start weer opnieuw op.

Log weer in en kijk bij de optie STATUS >INTERNET STATUS of daar het goede IP ADDRESS staat.
Als dat zo is dan kun je dat venster weer sluiten en kijken of internet werkt.

Laatst bewerkt:
Heb nu ineens ook geen internet met utp kabel (3kabels geptobeerd) van UPC Modem naae laptop.. alleen nog internet met oude router.

Moet trouwens bij de modem de utp kabel en zeg maar tv kabel ook eruit of alleen stroom? en met uitzetten bedoel je knopje achter de modem of stekker eruit, volgens mij maak dat niet veel uit? (tot nu toe stond knopje altijd aan heb steeds stekker eruit getrokken neem aan dat je dat bedoel met stroom eraf)

Stroom eraf is idd stekker eruit.

TV kabel hoeft er niet af.

Als je geen internet hebt met een UTP kabel vanaf modem naar pc dan klopt er iets niet.
Maar dat kan ik van afstand niet bekijken.

Ik zit dan te denken aan een foute UTP kabel.

De manier zoals ik het heb uitgelegd werkt eigenlijk altijd.

ik heb jouw uitleg gevolgd maar dat heeft helaas niet geholpen

maar het werkt nu wel ik heb simpel de ip adres onder dhcp server veranderd naar 192.168.1.x ipv 192.168.0.x... en daarna de standaard modem/router aan/uit.

nu lijkt hij goed te werken heb een aantal speedtests uitgevoerd eerst ging hij niet boven 10mb (kanaal 11) nu rond 25-30 (kanaal 6) af en toe schiet hij omhoog tot 60mb. wat is de reden dat het niet tot 60mb haalt? mijn netwerkkaart (intel wifi link 5100 agn)? andere kanalen pronberen?

in ieder geval, heel erg bedankt voor de getoonde moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan