wel verbinding draadloos netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

manon73

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Afgelopen weekeinde bleek de computer vol met spyware te zitten. We hebben toen Internet AntiVirus Pro en nog een dergelijk programma (met veel pijn en moeite) kunnen verwijderen.

Nu is alle rotzooi eraf, maar kunnen we niet meer op internet. Draadloos netwerk werkt nog wel, en de laptop kan gewoon wel op internet.

Ik las ergens de tip om mozilla firefox te installeren om via firefox een update voor internet explorer te downloaden en installeren. Via de laptop firefox gedownload en op de computer gezet, maar ook hier komt de computer niet op.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

Alvast bedankt!

Dus je krijgt geen internet op je pc die rechtstreeks aan de router hangt ?

Heb je op de pc een Ethernet Controller ?

Mvg
Jeroen

de router staat beneden, deze computer staat boven op zolder en is via een draadloos netwerk verbonden. Beantwoordt dat je vraag?

Wat is een ethernet controller en waar zou ik die evt kunnen vinden?

a .. ik dacht dat ie rechtstreek aan de router hing .. blijkbaar gewoon draadloos ..
eu .. heb je een ip adres van je router gekregen ?

(start - uitvoeren - cmd - ipconfig--)

is dat dan:
ip
subnetmask
standaardgateway

??

bij de laatste staat overigens niets ingevuld. klopt dat?

ip --> staat er daar iets zoals 192.168.0.3 ofoz ?
subnetmask hier zal 255,255,255,0 staan ofzo
standaardgateway--> als dit niet is ingevuld .. dan zet je daar het ip van je router ..

Heb je de stroom van je draadloze router al even eraf gehaald. Daarna weer onder spanning zetten.
Anders in de configuratie van je Router op "Renew" drukken.

alles geprobeerd, zonder succes.
Ik kwam er wel achter dat ik wel kan msn'en en als ik een pagina probeer te openen zie ik onderin zelfs de melding dat de site met ip nummer xxxx is gevonden. vervolgens schiet ie weer in de http 404 fout.

:confused:

ik las overigens dat je windows xp zou kunnen terugzetten naar een moment in de geschiedenis waarop alles t nog wel deed. Als ik dat zou doen, zouden er dan bestanden verloren gaan die ik er de afgelopen dagen op heb gezet? En, haal ik dan weer rommel terug die ik er net heb afgehaald?

Als je kan msn-en heb je internet.
Als je systeemherstel toepast houdt je je opgeslagen bestanden maar niet de geïnstalleerde programma's.
Spyware kan heel hardnekkig te verwijderen zijn. Bovendien haal je ook wel eens wat weg waardoor eea niet meer functioneert. Er staat dan ook vaak bij "Gebruik op eigen risico".
Ga eens op deze site te rade.
Succes.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties! er was een nieuw anti virus programma opgezet: avg free. daardoor deed internet het niet. wel raar is, op de laptop staat hetzelfde programma, en daar werkt internet prima. weer een nieuw mysterie dus.

bedankt voor de reacties! er was een nieuw anti virus programma opgezet: avg free. daardoor deed internet het niet. wel raar is, op de laptop staat hetzelfde programma, en daar werkt internet prima. weer een nieuw mysterie dus.

alleen door avg geen internet ? xD .. amai die was goed afgesteld :confused::evil::shocked::eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan