wel verbinding geen internet of ping

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik heb iets heel raars. Ik kan wel inbellen (isdn) maar krijg geen internet, kan ook niet pingen. Wat ik daarbij ook nog heb is rdc intranet, kom ik ook niet op en tevens kan ik ook niet op de rabobank komen. Maar handmatig de verbinding aanzetten gaat wel.

Ik heb geen idee wat dit veroorzaakt of blokkeert.

Windows XP Pro geen firewall of ietsdergelijks geinstalleerd

Gr dave

Heb je alle instellingen nagelopen? Ik meen als je niet kunt surfen maar wel verbinding hebt dat je DNS instellingen mogelijk niet goed staan.

Krijg je nog een foutmelding? Of alleen "pagina kan niet weergegeven worden"

Heeft het eerder wel gewerkt? Of is dit de eerste keer dat je deze verbinding probeert? Misschien dat die Intranet en ISDN elkaar dwarszitten?

PS. Haastige spoed is zelden goed;) Er moet maar net iemand langskomen die hier iets van weet.

Laatst bewerkt:
Ja sorry voor de haast.

Geen melding alleen de pagina kan niet worden gevonden. Heeft inderdaad eerder altijd gewerkt. DNS waar kan ik dat vinden?

Maar hoe zit dit dan met de rabobank?

Als je geen ene pagina krijgt, dan krijg je die van de rabobank ook niet (tenminste, als jij ook www.rabobank.nl in moet tikken en dan je apparaatje aan moet klikken).

DNS kun je vinden bij de eigenschappen van TCP/IP bij Netwerkverbindingen.

Dus rechtsklik op je netwerkverbinding, dan eigenschappen. Dan zie je een rijtje met client voor microsoft netwerken en nog veel meer. In dat rijtje staat ook TCP/IP, daar klik je op, en dan weer op eigenschappen.

Daar kun je je IP en DNS gegevens invullen die je van je provider hebt gehad (als deze niet automatisch door de provider worden ingevuld)

Ik denk dat iets mis gaat het is niet www.rabobank.nl maar rabo telebankieren via dat programma. Maar dat intranet heeft er ook niets mee te maken qua instellingen dan. Verders alles gecheckt. dns staat allemaal op auto en ik heb een isdn verbinding en geen lan dus dan kan dat ook niet denk ik.

O, jij werkt nog met dat programma. Ik weet wat je bedoelt, die had ik "vroeger" ook.

Mijn ideeen zijn eigenlijk op. Ik zou ook niet meer weten waar het aan kan liggen.:confused:

kun je niet pingen op ip adres of op www adres of op beiden niet ?

wat is het resultaat van het commando ipconfig ?
(start,uitvoeren,cmd,ipconfig)

zie ja dan ook een IP adres met aan het begin de cijfers 169 ?

het gaat om een isdn verbinding heb geen netwerkkaart erin zitten

had ik gelezen,maar je zei aan het begin dat je handmatig wel de verbinding kan activeren.
Als je dat doet en je geeft dan het commando ?

OK,je krijgt dus wel een IP nummer dus dat betekent dat de DHCP server actief is.

Kun je ook de volgende ping opdracht geven:

ping 137.65.1.1

Krijg je daar antwoord van ?

Indien ja wat ?

Kun je ook nog even aangeven wat de resultaten zijn van ipconfig /all (denk aan spatie)

ping naar 137.65.1.1 geeft doelhost niet bereikbaar

ipconfig /all:

ip: 62.59.00.100
subnet: 255.255.255.255

dns: 62.50.50.5
62.50.50.6

RDC Intranet en de rabo werken nu wel weer!!! alleen nog internet

heb nu een nieuwe verbinding aangemaakt en dat werkt !!!

thank you all!
dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan