Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valy

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
15
Hallo!
Wij hebben in huis al geruime tijd problemen met internet. We hebben een aansluiting van Campus@Maastricht, en het lijkt allemaal prima te werken als je het modem rechtstreeks op de computer aansluit. Omdat we met 6 computers willen internetten, hebben we er een router tussengezet,waarop 3 computers aangesloten zitten en een hub. Op de hub zitten weer 3 computers aangesloten.
Alle lampjes branden, en mijn computer (ik zit zelf op de hub) zegt ook dat hij verbinding heeft. Ik kan echter niet op internet. Hij kan de server niet vinden. Ik dacht zelf aan een defecte kabel ofzo..maar gister had ik ineens zomaar internet. Ik blij natuurlijk maar helaas, na 2 uur hielt ie er weer mee op. Sindsdien heeft ie het ook niet meer gedaan. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn??

Alvast bedankt!

Groetjes,
 
kijk of je hub wel goed is.
bij een vriend van mij is het ook zo. zijn internet gaat aan en uit.
As hij die hub weer ff reset dan doet hij het weer voor paar uur.

(heb je ook een router)??
 
om te testen of je verbinding hebt op internet kan je ook pingen.

Pingen gaat zo :
1. je gaat naar start en dan uitvoeren.
2. je tikt bij uitvoeren '' command ''(zonder aanhalingstekens)
3. dan krijg je een ms-dos box. daar tik je in bijvoorbeeld : " ping www.google.nl "(zonder aanhalingstekens).
4. druk dan op enter en vervolgens stuur ie 4 pakketen.
5. als je zoiets ziet als op de bijlage dan heb je verbinding.
(antwoord van 66. enz... en 4 pakketen ontvangen)
 

Bijlagen

  • ping google.jpg
    ping google.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 32
Als je dit nou een paar keer doet, en een aantal van de ip-adressen opschrijft die je dan langs ziet komen.
Dan kan je eens proberen als je geen internet hebt, of je dan het ip-adres wel kan pingen.

En misschien zelfs kijken of je wel op de website kan komen via het ip-adres http://[ipadres]

Indien dit het geval is ... moet je eens start> uitvoeren> cmd. En dan ipconfig /all doen, en dan even de gegevens daarvan hier neerzetten. Vooral die van de dns-servers, het zou weleens kunnen dat daar dan het probleem zit. Veel huis-tuin-en-keuken-routers, gebruiken namelijk zichzelf als een soort dns-server voor het netwerk. Alleen dit gaat nog weleens fout na verloop van tijd, dan raakt vaak z'n geheugen overvol ofzo.
Het kan dan helpen om op de clients de dns-servers van je provider op te geven, in plaats van de router.
 
Het was allemaal niet nodig... iemand heeft vanochtend haar grote broer aan laten rukken en die heeft het opgelost. Wij hadden bij het aansluiten van de router 2 kabels omgewisseld. Dat krijg je met alleen meisjes in huis.
Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan