wel verbinding, geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Dag mensen..

Mijn probleem is als volgt:

Er ligt hier een LAN-netwerk. 3 pc's. 2 pc's hebben verbinding, en kunnen van alle internettoepassingen gebruikmaken zoals MSN Messenger, Internet Explorer, enz.

De 3de computer heeft ook verbinding met het LAN-netwerk (volgens de icoontjes en de eigenschappen van de LAN-verbinding), maar kan om 1 of andere vage reden op geen enkele manier van het internet gebruik maken.

Ik heb alle mogelijke probleemoplossers doorlopen, maar niets helpt :confused:

Help!

Heb je de firewall al gecontroleerd.
Het netwerk valt n.l. onder 'vertrouwd'/

Firewall instellingen zijn goed..

Wanneer ik de firewall (Windows Security en Norton Internet Security) uitschakel heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Als je er van overtuigd bent dat je instellingen goed zijn:

Op aanraden van de provider heb ik NIS gedeïnstallerd en opnieuw geïnstalleerd, daarna was het over.

Alleen uitzetten was niet voldoende. Provider zei dat deze oplossing vaker had gewerkt.

Of de een of andere service die is stopgezet?
Heb je die al nagelopen?

Inmiddels is wel duidelijk dat het probleem bij Norton Internet Security ligt..
Ik heb de tip van het deïnstalleren en opnieuw installeren van NIS geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Computer opnieuw helemaal leeggehaald (geformatteerd, wat ik net gedaan had) en gecheckt of de internetverbinding het deed (zonder NIS). Geen vuiltje aan de lucht.

Zodra ik NIS installeer gaat het mis. Er is dus iets mis met de instellingen van NIS, maar ik zou niet weten wat want ik heb er niets aan veranderd. Ik heb de Wizard Netwerk Instellen van Norton doorlopen, maar niets mag baten.

Wat nu?

Kan je als NIS er op staat wel bij de gedeelde mappen van de andere pc's komen?

Als dat ook niet lukt moet je in NIS waarschijnlijk nog bepaalde IP-adressen op veilig zetten.

En je weet zeker dat Windows Firewall niet meedraait?
Kijk eens bij de services.

Geplaatst door Elisa
En je weet zeker dat Windows Firewall niet meedraait?
Kijk eens bij de services.
dan zou het ook problemen moeten geven als NIS er af is toch?

Ja, lijkt me wel maar samen mogen ze zeker niet lopen. Dat is vragen om problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan