Wel verbinding, geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter shar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

shar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand me kan helpen met hetvolgende:
Ik heb ADSL via Tiscali, met een draadloos Zyxel 2602 modem.
Ik heb een vaste pc, hier werkt het internet naar behoren.
Ik heb een laptop waar het tot gisteren ook werkte. Gisteren is de laptop geformatteerd en Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd, evenals benodigde driver voor de wireless-usb. Deze functioneert, melding 'verbinding tot stand gebracht'. Alleen het internetten wil maar niet. Er worden wel pakketten verzonden, maar niet ontvangen via de verbinding. Ik ben de instellingen van de netwerkverbinding stap voor stap nagelopen en heb ze vergeleken met de vaste pc, deze lijken identiek. Wanneer de laptop m.b.v. dezelfde wireless network connection verbinding maakt met een ander available network, werkt het internet wel.
Welke instelling dien ik te veranderen? De firewall staat uit, zowel de Windows XP firewall als de firewall van het antivirus programma Panda dat draait. Deze draait overigens ook op de vaste pc, dus ik ga er vanuit dat deze niet voor problemen zorgt?

Alvast bedankt! :thumb:

De instellingen zijn, volgens jou, identiek aan de instellingen van jouw PC. Het IP-nummer echter dient een unieke waarde binnen jouw netwerk te hebben. Het subnetmask, de gateway en de DNS instellingen moeten wel gelijk zijn.

Het IP-adres is inderdaad niet gelijk. Gateway niet aanwezig op de laptop, bij 'herstellen' krijg ik herstellen mislukt melding, kan geen nieuw IP adres toegekend worden.

Met de gelijkstaande instellingen bedoelde ik dat bij de eigenschappen van de netwerkverbinding en tcp/ip dezelfde vinkjes aan/uit staan.

De gateway is wel nodig, dit is namelijk de router zelf. De gateway verbindt het internet met jouw eigen netwerk.

Zit je niet per ongeluk op een access-point van een buurman/vrouw? Gebruik je het juiste password voor de router (WPA of WEP beveiligingscode)?

Bij de instellingen van het IP-adres zou ik 'automatisch een ip-adres laten toewijzen' gebruiken.

Dank voor je antwoord. :)
Zit inderdaad gelukkig niet (meer) op de access van de buurvrouw, het gekke is dat daar per ongeluk gisteren automatisch verbinding mee werd gemaakt, en dat die overigens wel prima werkte en pakketjes ontving :o
IP adres automatisch laten toewijzen staat aan, ik ga het wachtwoord dubbelchecken, is het inderdaad een mogelijkheid dat er wel pakketjes verzonden worden met een foutief wachtwoord?

Er kunnen wel pakketjes verzonden worden als het wachtwoord fout is. De computer verzendt data, de router checkt het wachtwoord en negeert de data als dit niet correct is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan