Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik snap er geen snars van.. Ik heb een laptop van een mevrouw (er heeft al iemand heel lang zitten stoeien, dus standaardinstellingen zouden veranderd kunnen zijn)..
Bij haar thuis, krijg ik wel verbinding met een router (die aan een caiway-modem hangt).. Maar er wordt geen draadloos internet doorgegeven (alleen lokaal). Wanneer ik een netwerkkabel van het router naar de computer hang, is er wel internetverkeer.

Dus ik neem de laptop mee naar huis, waar ik al heel veel computers in mijn draadloze netwerk heb gehangen, en daar krijg ik precies hetzelfde. Wel verbinding met mijn router, maar geen internetverkeer. Hij meldt dat er een beperkte verbinding is.

Nu ben ik niet zo thuis in Windows Vista, maar ik vrees dat er dus ergens een instelling staat die niet toestaat dat er draadloos internet plaats mag vinden. Ik heb mijn eigen laptop (win XP) neergezet en die loopt op mijn router en op die van die mevrouw prima. Daar is meteen verbinding en meteen internetverkeer...

Hellup.. Ik hoop dat een vista-kenner me op het goede spoor kan zetten!!

Helaas..
Ik plaats de vista laptop in mijn netwerk zoals ik al veel computers (met xp) in mijn netwerk geplaatst heb, maar.. zoals gezegd: wel verbinding met de router, maar die geeft het internetsignaal niet door.. Net zoals bij die mevrouw thuis.. Ik heb de handleiding stap voor stap gevolgd, maar.. Geen internetverkeer draadloos mogelijk.. Wel met een draadje..

Hij maakt een verkeerd ipv4 aan. : 169.278.?.?
Bij xp zoekt ie een ipadres (192.169.1.?). En daar loopt ie zo op weg.. Zijn subnetmask is 255.255.0.0 terwijl dat bij goede werking 255.255.255.0 moet zijn.
Is dit vista ????

Ik had bij mij thuis even de wep beveiliging eraf gehaald en toen werkte het ineens wel (bij die mevrouw thuis ook niet).. Maar zodra ik de webkey (10 tekens) erop zette, werkte het meteen niet meer... Wel verbinding met de router, maar geen internetverkeer.

Moet je dat bij Vista anders instellen?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb XP , ik kan het wel uitleggen voor XP, misschien is het een beetje hetzelfde,
kijk maar ff,

klik rechter muisnop op "Mijn netwerklocaties" en kies "Eigenschappen".
er opent zich een nieuw venster,
als het goed is zie je "Draadloze netwerkverbinding (met en nummer er achter , of Niet)"

klik daar met je rechtermuisknop op, kies weer "eigenschappen" er opent zich opnieuw een nieuw venster, Venster naam: "Eigenscahppen voor draadloze internetverbinding"
kies automatisch IP selecteren

Voorbeeld:

voorbeeld10fu0.png

Ik heb allerlei dingen uitgezet en gewijzigd en ineens lukte het.. Vraag me niet wat nu de oorzaak was van het niet slagen..
Lang leve vista
Dank voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan