Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdelft

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
77
Op mijn pc draait Ubuntu naar tevredenheid. Nu heb ik het op een andere pc geinstalleerd en alles lijkt te werken behalve internet. Hij maakt wel een draadloze verbinding met het router maar ik krijg geen internet.
Ik heb al geprobeerd het adres van het router te geven 192.168.0.1 maar ook die pakt hij niet.
:eek:
 
als automatisch ip verkrijgen niet lukt moet je in de router kijken of
dhcp wel aanstaat.
Als je een ip wilt fixen kan je nooit het ip van de router gebruiken.
 
De dhcp staat aan. Ik kan met de eerste pc wel internetten en ook naar de instellingen van het router gaan door in de browser 192.168.0.1 te typen.
Het router ziet de tweede pc wel maar ik kan er niet mee internetten of naar het adres van het router (instellingen) gaan, hoewel hij wel ingelogd staat of aangeeft dat er verbinding is. Zou het helpen zelf een ip adres geven en moet ik dat dan ook op de eerste pc doen ?
 
welke versie van ubuntu draai je?
Wat is het merk en type van je wireless kaart?
heb je encryptie aanstaan (wep/wpa)?
en werkt het bedraad wel?
 
Ik heb Ubuntu 7.10 geinstalleerd, voor het netwerk gebruik ik een Sitecom WL-172 usb card. De encryptie staat aan en werkt ook. Als ik de verkeerde "wep" code invoer krijg ik geen verbinding. Het icoontje bovenaan geeft aan dat ik "draadloos" netwerkverbinding heb. Ik kan het internet niet op. Ik heb geen idee of het bedraad werkt, niet geprobeerd.
Met windows werkt die usb plug in ieder geval wel en kan ik gewoon internetten.
 
Aanvullend op het voorgaande, heel af en toe komt er moeizaam verbinding met internet. Nadat is crossover had geinstalleerd en daarmee office 2000, is het een paar keer gelukt om met explorer 5 verbinding te maken met internet. Het is dus wel mogelijk. Het zal toch met bepaalde instellingen te maken hebben denk ik.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan