Wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven2007

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Situatie: Een pc van een gepensioneerde mens die enkel kaart en mailt met zijn pc en af en toe eens een website bekijkt.

Hij heeft een ADSL modem die meegeleverd was met Belgacom TV.
Alles is goed geinstalleerd. HIj kan pingen met de modem enzo.

Toch kan hij niet surfen en de modem niet benaderen via het ip adres...

Ik stak de internetkabel eens in mijn laptop en ik kon wel probleemloos surfen ?

Ik heb norton eens uitgeschakeld omdat ik dacht dat het mss aan die firewall lag maar er veranderde niks...

Aan wat kan het nog liggen ?

Je zegt modem, maar je noemt ook ip-adres.
Ik denk dat hij een modem/router heeft.
Graag fabrikant en type modem danwel modem/router hier vermelden.
Tevens is het van belang welk ip-adres jij kreeg toen je succesvol kon verbinden met het Internet aldaar. Is dat een publiek ip-adres, of een privé ip-adres? (privé ip-adressen zijn er uit als 192.168.x.x of 10.x.x.x)

We horen het wel.

Tijs.

Probeer het volgende, op de desktop pc:
1. Kijk na of de tcp/ip instellingen op Automatisch staan voor zowel ip-adres als dns-server(s):
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl -> dubbelklikken op de bedrade netwerkkaart, knop Eigenschappen, en dan kijken bij de Eigenschappen van Internet-protocol (TCP/IP)
2. Kijk in datzelfde ncpa.cpl na of er ergens ook andere dingen staan dan netwerkverbindingen, zoals een Bridge etc.
3. Staat alles goed ingesteld, en zou het dus eigenlijk moeten werken, probeer dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh interface ip reset resettext.txt
Start -> Uitvoeren -> cmd /k netsh winsock reset

Start daarna de computer opnieuw op, en kijk opnieuw hoe het gaat.
Werkt het dan nog niet, meld ons dan de informatie die je op desktop pc krijgt met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /c ipconfig /all > ipconfigtext.txt & notepad ipconfigtext.txt

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan