Wel verbinding, geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvanmunster

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Een erg vreemd probleem. Ik heb hier een Desktop en een Laptop staan en heb een enkele verbinding rechtstreeks naar de kabel.

Vorige week de Desktop helemaal geherinstalleerd (draait nu op Windows Xp Pro), alles werkte prima, zowel op de desktop als de laptop had ik internet (uiteraard niet tegelijk, want ik wisselde de kabel telkens om). Nu heb ik opeens geen internet meer op de Desktop, maar is het op de Laptop geen probleem.

Op de Desktop heb ik gewoon verbinding, Ip-adres enz. Ook kan ik de verbinding gewoon herstellen, maar ik kan geen internet gebruiken of een andere applicatie gebruiken die een internetverbinding nodig heeft. Wat kan het zijn? Heb m'n firewall en virusscan al uitgeschakeld.

Enige wat ik tussendoor nog heb gedaan is een ventilator aangesloten. Maar als ik deze weer loskoppel, heeft dit geen effect...

Hallo allemaal.
Ik zit sinds gisteren met het zelfde probleem.
Ik heb nadat ik via uitvoeren CMD NETSH WINSOCK RESET heb getypt wel weer verbinding na en restart.
Maar na het bekijken van een paar pagina's is het weer mis.
Dan moet ik opnieuw opstarten om weer even verbinding te krijgen.

Ik gebruik windows xp home, sp2.

Ik kijk even mee met de antwoorden.

Gr. Peter.

Denk dat we toch een ander probleem hebben.

Ik heb namelijk wel verbinding, ik kan alleen niks met de verbinding...

Reset van de Winsock heeft helaas geen effect, ook een systeemherstel haalt niks uit. Iemand nog een suggestie?

Waar je met kabel rekening mee moet houden is het feit dat veel kabelproviders het MAC adres van de netwerkkaart koppelen aan het account. als je de met 1 pc direct zonder router kunt internetten dan is het mac-adres van die netwerkaart gekoppeld.

Als je de netwerkkaart dan overzet in de andere pc dan blijft internet werken aangezien het MAC adres niet veranderd.

Maar sluit je nu de kabel aan op een ander netwerkaart of router dan verandert het betreffende MAC adres en werkt het dus niet meer.

Bij veel providers kun je dit oplossen door de stekker van je kabelmodem even 10 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna de kabel aansluiten op een andere netwerkaart of router en de spanning weer op het kabelmodem zetten. Nu registeren zij het nieuwe mac adres.

In het kort wat je eens moet proberen

1. Haal de stekker uit het stopcontact van het kabelmodem
2. Haal de stekker uit het stopcontact van de router
3. Zet alle PC's even uit
4. Verbind het kabelmodem met je router
5. Verbind alles pc's met de router
6. Stop de stekker van het kabelmodem in het stopcontact en wacht tot het modem klaar is.
7. Stop de stekker van de router weer in het stopcontact
8. Zet alles PC weer aan

Test nu eens of alles weer werkt.

Je moet dus altijd het kabelmodem echt uit zetten door de stekker uit het stopcontact te halen anders werkt dat niet. Resetten of herstarten van het kabelmodem is niet voldoende.

Een mac adres is wat je bij Ipconfig te zien krijgt: Fysiek adres : 00-00-E8-00-11-AA

wel verbinding, geen internet

Ik heb m.i.z. een soortgelijk probleem.
nl wel internetverbinding maar m'n browser kan al geruime tijd niet op internet.
Ik werk ook via een draadloos modem op een laptop, met een pcmcia-kaart werkt alles wel goed.
Zelf web-magic geeft aan dat er geen verbinding is, ben ik niet erg stil van van dat programma.
Wie heeft een tip voor me.
Cees

Nou het probleem is opgelost.

Ik heb m'n hele pc gelijk maar geherinstalleerd én de oplossing van didero toegepast. Het werkt dus nu weer, weet alleen niet of het door de herinstallatie of door de internet-reset komt. Toch lijkt het me een logische oplossing van het probleem. Didero bedankt!

Ik heb m.i.z. een soortgelijk probleem.
nl wel internetverbinding maar m'n browser kan al geruime tijd niet op internet.
Ik werk ook via een draadloos modem op een laptop, met een pcmcia-kaart werkt alles wel goed.
Zelf web-magic geeft aan dat er geen verbinding is, ben ik niet erg stil van van dat programma.
Wie heeft een tip voor me.
Cees
Didero's oplossing werkt bij mij niet. ik weet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan