Wel Verbinding, Geen Internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BGL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BGL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb de nodige forums al afgezocht maar ik kan niet de juiste oplossing vinden voor mijn probleem. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Mijn probleem is dit:

Ik heb een standaard pc en inmiddels een laptop thuis, waarvan ik de standaard pc al jaren op internet heb aangesloten met een kabel op een modem. Omdat ik recent een laptop heb gekocht (ASUS EEE 901 met WIFI verbinding) en omdat ik van die kabel afwilde heb ik recent een draadloze router + USB adapter van Sitecom aangeschaft. Op deze manier wil ik verbinding maken dmv de adapter in de standaard pc en op de ASUS laptop is al reeds een WIFI ontvanger aanwezig.

Voor het installeren van de router heb ik de gebruikshandleiding gevolgd en na heel wat geknutsel is het me gelukt: Draadloos internet op beide computers.

Maar twee weken later (3 dagen terug) had ik ineens geen internet meer op beide computers. Omdat ik dacht dat het lag aan Ziggo (Kabelinternet), probeerde ik het weer met de vaste kabel. Met de vaste kabel had ik weer gewoon verbinding. Na wat research kwam ik erachter dat het waarschijnlijk aan de ARP-cache lag (deze foutmelding gaf hij namelijk aan op de standaard pc wanneer ik verbinding herstellen deed). Via een ander forum vond ik hier een oplossing voor, het uitschakelen van de Remote Acces Service. Nadat ik deze tip had opgevolgd gaf hij dit probleem inderdaad niet meer aan.

Maar... Op dit moment heeft zowel de laptop als de standaard pc geen probleem met verbinden, maar ik heb geen internet!?!?! Wat zou het probleem kunnen zijn?

Omdat beide pc's dit probleem hebben neem ik aan dat het probleem bij de router zit(Sitecom 300N) Hieronder heb ik een screenshot gemaakt van IPCONFIG, die ik heb heb laten uitvoeren wanneer mijn draadloze modem verbonden was.

Vriendelijke Groet,

Bart

Bijlagen

• ipconfig.jpg
    ipconfig.jpg
    103,2 KB · Weergaven: 44
Hallo,

Is het een beveiligd draadloos netwerk? Of een onbeveiligde?

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan