wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

banjo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
mijn vrouw heeft een acer laptop, nu heeft ze wel verbinding met ons draadloos internet (volle vijf balkjes signaal) maar ze kan niet op internet komen.
kunnen jullie mij helpen wat er misschien verkeerd ingesteld staat?
de laptop draait op xp home

duid het alleen lokaal aan of lokaal en internet?
als het alleen lokaal is moet je eens router resetten en wat je ook kunt doen is eens pingen naar een website dat doe je door in uitvoeren "cmd" te tikken dan op enter dan krijg je een dos venster en daar tik je in zie quote
en dan geef hij aan dat er packets verzonden worden, worden er geen verzonden dat zou het kunnen zijn dat je alleen lokaal verbonden bent.
heb je al een wachtwoord moeten ingeven voor de vebinding te make?

Staat DNS goedingesteld?
Dat is een beetje het gene dat goed moet staat als je verbinding wil maken met internet.

Anders kijk je op een pc, die het wel doet (internet)
Start--> uitvoeren typ cmd daarna in het schermpje ipconfig intypen
kijk dan wat er bij DNS staat, en voer dat vervolgens bij mevrouw in

rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties --> eigenschappen, rechtermuisknop op de draadloze verbinding-->eigenschappen
Ga een stapje naar beneden met pijltje selecteer internetprotocol --> eigenschappen
Daar een de gegevens invullen (dus wanneer het op automatisch staat, dat uit vinken).

In principe kun je alles het zelfde invullen als wat in de andere pc bij ipconfig staat.
Alleen het ip zou je op het einde een ander cijfertje moeten invullen

voorbeeld: 192.168.2.6
en dan zou je op de laptop 192.168.2.7 kunnen invullen.
De rest moet wel het zelfde staan.

probeer dat eventjes.

@Banjo,

Doe vooral - grootdeels - NIET wat vorige adviseurs zeggen.
Je hebt namelijk wel een netwerkverbinding, dus daar is niets mis mee.
Wat je moet controleren is of DHCP op de router is ingeschakeld.
En of 'automatisch een netwerkadres verkrijgen' bij je netwerkinstellingen op die Acer is ingeschakeld.

Resetten van je router is onzin en leidt ertoe dat je al je instellingen opnieuw moet gaan maken.

Er is echter een andere mogelijkheid: weet je zeker dat die laptop op jullie eigen netwerk zit?

@Banjo,

Doe vooral - grootdeels - NIET wat vorige adviseurs zeggen.
Je hebt namelijk wel een netwerkverbinding, dus daar is niets mis mee.
Wat je moet controleren is of DHCP op de router is ingeschakeld.
En of 'automatisch een netwerkadres verkrijgen' bij je netwerkinstellingen op die Acer is ingeschakeld.

Resetten van je router is onzin en leidt ertoe dat je al je instellingen opnieuw moet gaan maken.

Er is echter een andere mogelijkheid: weet je zeker dat die laptop op jullie eigen netwerk zit?

Ik bedoel net aan te geven dat als automatisch het niet doet, dat je het dan statisch kunt invullen, als je daarbij de gegevens pak van een pc die wel goed fuctioneerd, dan kun je waarschijnlijk verder komen.
Dns goed zetten is daarbij de sleutel naar het internet;) als die niet goed staat, krijg je niets. Dus als het automatische gedeelte daarbij faalt....

Maar inderdaad een goede optie kan ook zijn dat je aan het mee liften bent op de verbinding van een ander, maar dan heb je wel een super verbinding als de 5 balkjes helemaal vol zijn, en je geen pass hoeft in te vullen.

In hoeverre is je beveiliging van je draadloze netwerk geregeld?

Heb je je MAC-adres filtering aanstaan?

Wat je zegt kan niet, want er is kennelijk wél een netwerkverbinding.
je kan ook allen lokaal verbonden zijn he dan heb je ook verbinding en banjo zegt dat ze niet op internet kan dus moet hij eens eerst kijken als het lokaal is of lokaal en internet

Kijk hier even naar!

:Dje kan ook internet open an dan klikken op Extra Dan internetopties

ga bovenaan naar het tabje Verbindingen en onderaan Lan Instellingen
als er bovenin bij instellingen automatich detecteren een vinkje is haal deze dan weg

kklik op ok en darana nog eens kllik no op F5 ( of vernieuewn ( hetzelfde) ) als het goed is moet hij nu doen
want op school hebben wji en latop kar met het zelfde probleem

Jup, ik heb hier ook een prima verbinding! met wachtwoord enal;)
zo heb ik bijvoorbeeld wifi ingesteld op mijn iphone, moet netjes mijn key voor draadloos instellen, maar mijn dns staat fout, dus kan doen wat ik wil, maar internetten lukt niet.
Ik zeg niet dat dat de boosdoener is, maar om het meteen in de wind te slaan, hoeft natuurlijk ook niet meteen.;)

probleem opgelost, ik heb de dhcp server in de modem uitgezet en nu lukt het wel.
super bedankt voor jullie vele reakties.
weer iets geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan