Wel verbinding, geen internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter jege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jege

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Hi,

Gisteren heb ik met hulp van Puppie mijn internetverbinding aan de praat gekregen met een draadloze SMC router/switch die nog stamt uit mijn ADSL tijd. De DHCP op de modem staat aan, op de router/switch staat die uit. Aan die draadloze router heb ik nog een extra accesspoint geknoopt (voor een beter signaal). IK heb nu een tweede (en derde) computer die ik aan het draadloze netwerk wil knopen. Dit lukt helaas niet. Met de tweede PC heb ik wel verbinding, ik kan de router en de modem ping-en, maar een normale webpage opvragen ho maar. Op de tweede PC heb ik het IP adres hard ingevoerd (dus niet met DHCP want dat lukte niet), en twee DNS servers van open DNS. Wie kan mij helpen op ook dit werkend te krijgen?

Ben iets verder gekomen nu: de laptop waarmee ik wel draadloze verbinding krijg, heeft de volgende configuratie gekregen van de DHCP server (modem):
IP Adres: 94.208.54.62
Subnet: 255.255.248.0
Gateway: 94.208.48.1

De tweede laptop (ook draadloos) kan geen verbinding maken wanneer ik dit door de DHCP server laat doen. Wanneer ik hard een IP adres invoer heb ik wel verbinding met het netwerk, kan alles pingen, maar nog steeds geen internet. Help?

Veel dank voor de support!

Laatst bewerkt:
Jege,

(Even heel snel, duik zo het bos in om van de natuur te genieten :-).)
Het ip-adres 94.x.x.x is in ieder geval geen private ip-adres. Waar heb jij de range van de dhpc-server op ingesteld?
Het zal niet de oplossing zijn, maar wel klein onderdeeltje
gebruik 1 van de volgende 3 ip-ranges. persoonlijk ga ik altijd voor de 192.168.x.x (stel de range niet te groot in, neem bijvb 1.1 tot 1.8 ; subnet 255.255.255.0
http://www.duxcw.com/faq/network/privip.htm

met je 2de pc kun je wel alles pingen maar geen website.. klinkt als DNS.
welk ip-adres krijg je daar dan op?

Laatst bewerkt:
He bedankt vor de snelle reactie. De DHCP komt van de motorola modem en ik heb daar niets aan ingesteld. Zal het eens proberen door de DHCP op de modem uit te zetten en daarna de DHCP op de router aan. Ik hoop dat dit beter werkt.

Ik had al verwacht dat het en DNS probleem zou zijn, maar wanneer ik open-DNS adressen invoer werkt het nog steeds niet...

Goed idee, dat bos, ga ik zelf ook maar eens doen :-)

als je dhcp op modem uitzet, zorg er wel voor dat je dat zodanig doet dat het grote internet je router nog wel ziet.
(zelf heb ik kabel. op de kabelmodem staat dhcp uit, mijn eigen router krijgt het ip-adres van de provider. )

oh, ik was al weg :P
Heerlijk die zon!

Hi,

Heb geprobeerd om de DHCP op het modem uit te zetten en de DHCP op de router aan met een beperkte range. Helaas werkte dit niet en nog steeds hetzelfde euvel, alles is bereikbaar binnen het netwerk maar het internet kon ik maar op met slechts 1 pc (die via de router een adres heeft gekregen). Het adres dat de pc gekregen heeft is nu 94.208.54.62...... Met de tweede laptop nog steeds niets :-(. Overigens staat de modem gekoppeld op het normale netwerk, de WAN poort wordt niet gebruikt. Wie heeft nog meer tips voor me?

Dank!!

Jammer dat het niet direct werkt.
Het is dus Wireless, werkt het wel als je ipv Wireless bedraad gaat? (Neem aan dat er ook utp poorten op die SMC switch/router zitten.) Ik denk nog steeds dat het aan die dhcp-service zit en dat het 94.x adres je publieke adres is wat jij krijgt van de provider.

*check,
inetnum: 94.208.48.0 - 94.208.55.255
netname: CASEMA-CABLE
descr: Ziggo BV

heb je hem mogelijk op bridged of zo staan? adsl is niet echt mijn ding..

welke type router/switch heb jij?

Hi,

Alles is inmiddels opgelost. Ik heb een Netgear routertje gekocht, dit routertje tussen de modem en mijn draadloze adsl router gezet (op een normale netwerkingang, dus niet op de WAN ingang). klaar!!

Groeten,

Jens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan