wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

linda85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
hallo,

sinds gisteren hebben we internet in ons nieuw huis via het modem kan ik gewoon internetten maar niet via de router. het merk is sitecom. ik wil via de laptop draadloos internetten. hij geeft aan dat ie wel verbinding heeft maar ik kan er niet mee internetten. de toegang is alleen lokaal. de router kan ik ook vinden via de laptop die werkt dus gewoon.

hij heeft het ook steeds over DNS.

hopelijk kan iemand mij helpen.

groetjes linda

Laatst bewerkt:
Eerst even wat vraagjes om de situatie wat beter in te schatten:
- betreft het een router met ingebouwd modem of is het een modemloos type?
- als het een routermodem is, heb je de verbindingsgegevens van je provider in de router ingebracht bij WAN-verbinding?

Als het een modemloze router betreft:
- kan je de router via een netwerkkabel aansluiten op het modem of is het een USB modem?

Misschien doet een van deze vragen al een belletje rinkelen. Als dat niet zo is, kan je dan wat meer informatie geven, dat maakt het makkelijker om een oplossing te vinden.

Eerst even wat vraagjes om de situatie wat beter in te schatten:
- betreft het een router met ingebouwd modem of is het een modemloos type?
- als het een routermodem is, heb je de verbindingsgegevens van je provider in de router ingebracht bij WAN-verbinding?

Als het een modemloze router betreft:
- kan je de router via een netwerkkabel aansluiten op het modem of is het een USB modem?

Misschien doet een van deze vragen al een belletje rinkelen. Als dat niet zo is, kan je dan wat meer informatie geven, dat maakt het makkelijker om een oplossing te vinden.

dankje voor je reactie,

het is een losse modem van het merk motorola en de router is van sitecom. er gaat een kabeltje een blauwe van het modem naar de router en van de router kan er een een kabel naar een computer maar die werkt niet tenminste mij lukt het niet, dit kan ook draadloos dat heb ik al voor elkaar maar hij heeft alleen lokaal toegang en daarom kan ik het internet niet op. het is denk ik niets met een usb waar je om vroeg er zit wel een wifi knop op ofzo maar dat kan denk ik niet op mijn laptop die is al een aantal jaren oud.

ik hoop dat je hier genoeg info mee hebt.

gr linda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan