wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavana

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Hoi ik heb een probleemp met de speedtouh st 780 (zwart kastje). Deze verbreekt de verbinding na ongeveer
20 minuten. Het ligt niet aan de energie instelling van de netwerkkaart die heb ik gewijzigd.
Ik heb een Atheros AR5007eg WIRELESS NETWORK ADAPTER
Ook heb de instellingen van de thomson st op fabriekinstellingen ingesteld via http://192.168.1.254/ en alles opnieuw ingesteld,
maar kreeg na ongeveer 20 minuten weer geen contact met internet.
Terwijl het systeem wel aangeeft dat ik contact heb. Er staat ook dat de verbinding uitstekend is.
Alleen met internet lukt het niet. Ik gebruik firefox of explorer maar doet ie ook niet.
Mijn vriend die ook verbinding heeft met het modem heeft geen problemen.
De enigste manier om weer contact te krijgen is om de computer weer op te starten dan doe ie het meestal weer.
Maar dan voor ongeveer 20 minuten en dan moet ik opnieuw weer opstarten.
Ook met de Lan kabel heb ik problemen dan wordt ook spontaan de verbinding verbroken. Ook tussen de 13 en 20 minuten.
Ook met kpn programma lukt het met niet om verbinding te krijgen. En ook niet diagnose en herstel en dan repareren.
Wel als ik dus de pc opnieuw opstart
Dan heb ik wel weer verbinding.

Ik heb een toshiba nh200a met Vista Home edition
met avira virusscanner en windows firewall.
Atheros ar5007eg wireless network adapter
Realtek RTL8101E Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0) voor lan

Iemand een idee?

Al contact gehad met je internetprovider?
Want ik denk dat dat de 'eerste stap' zou moeten zijn.

Je zou ook je speedtouch kunnen resetten ('knopje' achterop met een pen o.i.d. zo'n 20 seconden indrukken). Het kan dan overigens langere tijd duren voordat het contact tuseen modem en internetprovider weer hersteld is.

Dat zal het probleem niet zijn als ik dit lees in de startpost:

Mijn vriend die ook verbinding heeft met het modem heeft geen problemen.

Bedankt voor de tips. Helaas heeft het niet geholpen. Verder heb ik al diverse keren contact gehad met de helpdesk,maar ook die tips hebben niet geleidt tot een oplossing. Wat ik nu wel merk. Zodra ik mijn laptop op intenetradio doe dan speelt hij uren achter elkaar zonder uit te vallen. Ga ik daarna naar een webpagina dat doet hij niets meer. Maar de radio speelt wel. Heel raar.

Iemand nog tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan