Wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia78

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Berichten
42
Sinds een klein jaartje overgestapt op glasvezel van KPN. Jammer maar helaas weinig tot geen bereik op zolder. Nu adviseerde KPN ons een N-router aan te schaffen. Zodoende een Sitecom wl-611 besteld, installatie zou nog geen 5 minuten duren.......
Nu een week later wordt ik een beetje gek. Ben echt een leek en heb al diverse sites afgestruind maar kan niets vinden. Even alle feiten of een rijtje:
Ik draai op windows xp; ik heb de router aangesloten op de experiabox in poort 2 (met het bijgeleverde blauwe kabeltje) ; met het IP adres van de router kan ik verbinding krijgen met de laptop (zonder trouwens niet) maar niet met internet, computer geeft aan dat windows geen certificaat kan vinden om bij het netwerk aangemeld te worden; ik kan niet in de router komen (zou ook niet weten wat ik daar moet doen maar dat terzijde) ik krijg ook niet het schermpje te zien waar ik admin/admin moet invullen. vinkje bij verificatie heb ik ook al uitgezet maar werkt ook niet.
resetten werkt ook niet. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ook hoop dat alle info zo een beetje duidelijk is anders hoor ik het graag.
 
Hij zegt namelijk iets van netwerk ik raad dus om via een andere pc even dit te doen:

Kabel in laptop(Witte internet kabel)->192.168.Y.X in te typen->username->password->wachtwoord op router zodat mensen die voorbij komen geen internet kunnen krijgen tenzij jij het wachtwoord geeft typ wachtwoord router op laptop in, als goed is moet je lekker kunnen surfen(ik heb zelf de Sitecom WL114v2) misschien handig om de kabel in wan poort van router te doen.

Groetjes,

Nic Herzig
 
in welke stad woon je?

haal alles eens van de experiabox af.
doe het blauwe kaneltje in de box
doe de andere kant in de router
zet nu spanning op de router wacht tot deze volledig is opgestart.
doe nu een kabeltje van de router naar de xp computer
zet nu de xp computer aan.

krijg je nu verbinding?
 
Ik woon in Elburg, wat bedoel je precies met XP computer? bedoel je de experia box of mn laptop???
 
xp computer is de computer waar windows xp op staat.
 
Ik ga morgen eerst op zoek naar een extra kabeltje, voor zover bedankt.
 
Kabeltje gevonden en precies gedaan wat je zei. Weer uitstekende verbinding maar geen internet. Kon wederom ook niet in de router komen.:confused:
Heb ik mss instellingen verkeerd staan op mn laptop??
 
zet de firewall eens uit van xp.
welke virusscanner gebruik je.
 
en in norton zit ook een firewall.
zet norton eens uit en kijk dan nog eens.
 
Ik weet niet hoe ik Norton helemaal uit moet zetten, maar alle verbindingen heb ik toegestaan via norton. Helaas zonder resultaat....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan