Wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit maar dat hoor ik wel als het niet zo is:D
Mijn broertje heeft een minilaptop gekocht en nu zit hij met het volgende probleem: de laptop verbindt wel met het draadloze netwerk mar hij kan zo niet op internet en in het netwerk vind hij ook geen andere pc's die wel mappen delen en soms zegt de laptop dat er een IP conflict is of zoiets iemand enig idee wat dit kan zijn???
Ik doe er nog een foto van een printscreen bij! daar staat dat die verbinding heeft toch??:d

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=14501

ik weet er niks van hoor,maar ik zie wel een slotje op je printscreen van de verbinding

Verbinding?

Hoi,

Ben je zeker dat de minilaptop met de router verbinding heeft? In de screenshot die je hebt gepost zie ik staan dat er wordt getracht verbinding te verkrijgen, niet dat je verbinding hebt.

Het gebeurt ook vaak dat wanneer je geen verbinding met de router kan maken, dat op de een of andere manier niet goed door windows wordt aangegeven zodat het alleen maar lijkt alsof je verbinding hebt.

Om zeker te zijn, moet je het IP adres van de laptop bekijken. Dit moet in hetzelfde subnet als de router zitten.

vb. Als je router het IP adres 192.168.1.1 heeft, dan moet je laptop een IP-adres krijgen dat er zo uitziet 192.168.1.xxx (xxx gaat van 002 tot 255).

Kan je dat misschien eerst eens checken?

Dankjewel voor de snelle reacties:d

mar weet niet of het uitmaakt maar we hebben een draadloze switch en geen draadloze router:d

Switch i.p.v. router

Hoi Jgreev,

Dat maakt wel een verschil. Een switch heeft meestal geen DHCP server, dat betekent dat de switch niet actief IP-adressen aan de interne computers kan geven (een router kan dit bvb wel).
Wanneer er nu twee computers hetzelfde IPadres hebben, dan krijg je dus IP conflicten op je netwerk. Dat kan de oorzaak zijn waarom de éné computer niet op het internet geraakt.

Je IPadres checken doe je in het commando venster.
Druk gelijktijdig op de windows toets en R
Links onderaan opent zich een venster, typ daarin cmd
Er opent zich dan een commandovenster.
Typ hierin ipconfig/all en druk enter
Je krijgt dan de netwerkcomponenten van je PC te zien en de bijhorende IPadressen (kijk naar het IPv4 adres, het subnetmaker en de standaard gateway).

Kan je deze gegevens eens posten? Indien gewenst kan je dit ook via een rechtstreekse mail (komen de gegevens niet op het forum terecht).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan